انتخاب سخت تجرد، علیه کلیشه های نژادی

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که 64 درصد از زنان سیاه پوست تجرد را انتخاب می‌کنند.

تجرد را می‌توان به دلایل مختلفی انتخاب کرد. برخی افراد برای تمرکز بر رشد شخصی خود به آن روی می‌آورند، در حالی که برخی دیگر پس از ناامیدی شدید از ازدواج و متزلزل بودن کانون خانواده در آمریکا به آن متوسل شده اند.

 در این نظرسنجی، ۶۱ درصد گفتند که تجرد را برای تمرکز بر رشد و پیشرفت خود انتخاب کردند، و ۶۶ درصد نیز به بهبود سلامت عاطفی پس از شکست در زندگی قبلی اشاره کردند.

مونیکا کوینار، مددکار اجتماعی بالینی در مصاحبه با نیوزویک گفت که شیوع تجرد به طور خاص در میان جامعه سیاه پوستان می‌تواند تحت تأثیر نگرش‌های فرهنگی و تاریخی نسبت به جنسیت و نقش‌های جنسیتی در جامعه سیاه‌پوستان باشد. این نسل برای اصالت ارزش قائل است و خودیابی را بر انتظارات اجتماعی ترجیح می‌دهد. افزایش تجرد بیانگر تمایل آنها برای روابط سالم تر، هم با خود و هم با دیگران است.

کوینار گفت: زنان سیاه‌پوست ممکن است برای انطباق با برخی از انتظارات یا کلیشه‌های جنسی تحت فشار قرار بگیرند، که باعث می‌شود برخی تجرد را به عنوان نوعی توانمندسازی یا مقاومت در برابر این هنجارها انتخاب کنند. علاوه بر این، زنان سیاه پوست ممکن است بیشتر اهداف و آرزوهای شخصی خود را بر روابط عاشقانه ترجیح دهند، که منجر به شیوع بیشتر تجرد در میان این گروه می‌شود .

او ادامه داد: این بر اهمیت عاملیت فردی، خودیابی و ارتباطات عاطفی در ایجاد روابط سالم و رضایت بخش تاکید می کند، در حالی که هنجارها و انتظارات سنتی در مورد پویایی های جنسیتی را نیز به چالش می‌کشد.

با عادی شدن تجرد، برخی از زنان حتی به جنبش B4  می‌پیوند. این جنبش از کره جنوبی سرچشمه گرفت، جایی که برخی از زنان دگرجنس‌گرا، قرار ملاقات، ازدواج و همخوابی با مردان را به طور کامل تحریم کردند.

 نیوزویک