ثبت نام زنان در انتخابات ریاست جمهوری مانعی ندارد

سخنگوی شورای نگهبان در نشست سراسری اعضای بسیج دانشجویی گفت: مبنای ما مصوبۀ مربوط ‌به اصل ۱۱۵ قانون اساسی است و مسأله جنسیت در قانون مطرح نیست، بنابراین ثبت‌نام بدون‌مانع است.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در ویژه برنامه انتخاباتی سازمان بسیج دانشجویی‌ در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد گفت: این حرکت شروع و زمینه ساز قیام ۱۵ خرداد شد و این قیام از اهمیت بسیاری برخوردار است. مردم در ۱۵ خرداد شروع به مبارزه با رژیم شاهنشاهی کردند و دلیلش هم باور دینی بود که به نظام مردم سالاری دینی انجامید. امام در طول زندگی‌اش به ما آموخت که دشمن استکبار در هر مقطعی بوده است‌.

وی افزود: امام نماد مقابله با استکبار است و ابتدا با استکبار جنگید، چون باور داشت اگر مردم به خود باوری برسند مقابل قدرت‌های پوشالی می‌ایستند. سخنگوی شورای نگهبان، ۱۵خرداد را یکی از نماد‌های تبلور خود باوری مردم عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین نمادهای استکبار، رژیم صهیونیستی است که امام با همه وجود به آن حمله کرد. امام مختصات طرف درست تاریخ را نشان داد و تبیین کرد و در آن مختصات ایستاد و آزادگان جهان را به آن فراخواند. امام فقط مبارزه نکرد ابتدا نفی جهان سطله را داشت و بعد الگوی درست معرفی کرد‌.

طحان نظیف افزود: ما افراد را به صورت مقایسه‌ای بررسی نمی‌کنیم پرونده‌ها مستقل بررسی می‌شوند و اگر کسی احراز صلاحیت نمی‌شود معنایش این نیست که مشکلی دارد. سطح ریاست جمهوری سطح بالایی است و طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی بعد رهبری مسئولیت خطیری است. ممکن است کسی یک وزیر، نماینده یا استاندار خوبی باشد اما در همان سطح نه بیشتر.

سخنگوی شورای نگهبان افرود: نسبت دولتها را با هم ببینید این همه تنوع در سلیقه، انشاالله در انتخابات پیشرو هم همه سلایق حضور داشته باشند و مردم بر اساس نظر خود فردی را انتخاب کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان تایید صلاحیت بانوان کاندیدا شده در انتخابات ریاست جمهوری گفت: طبق ماده ۱۱۰ قانون مربوطه درباره جنسیت کاندیدها نکته‌ای قید نشده و هر کسی شرایط لازم را داشته باشد می‌تواند در انتخابات ثبت نام و تایید صلاحیت شود.طحان نظیف عنوان کرد: تاکنون هیچکس به خاطر مسائل خانوادگی‌اش رد نشده است. ما در هر دوره صلاحیت افراد را بررسی می‌کنیم و مقایسه‌ای در کار نیست. همچنین ثبت نام در انتخابات حق همه افراد است.

آخرین خبر