روند درگیری زنان به اعتیاد افزایشی است

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد با اشاره به اینکه چند سال پیش، زنان پنج درصد معتادان استان را تشکیل می دادند، گفت: این رقم اکنون به ۱۵ درصد رسیده و این روند افزایشی است.
اعتیاد

محمدحسین امامی با اشاره به معضل اعتیاد که خانواده های بسیاری را درگیر خود کرده است، اظهار داشت: موادمخدر هنوز برای برخی از گروه های جامعه ناشناخته است و اطلاعات و آگاهی درستی از آسیب های آن ندارند و باورهای غلط در مورد استفاده از موادمخدر هنوز روی آنها تاثیر می گذارد.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی جذابیت ها از جمله بسته بندی برخی از انواع موادمخدر نیز در کنار نا آگاهی، جامعه نوجوان و جوان را به استفاده از موادمخدر ترغیب کرده است

امامی از کاهش ۶۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در شش ماهه نخست امسال خبر داد و یادآور شد: قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، افزایش مراقبت های مرزی و تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر سبب کاهش کشفیات موادمخدر در استان شده است.

شناسایی ۲۵۰۰ معتاد خودمعرف در استان یزد

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد با اشاره به جمعیت معتادان استان یزد یادآور شد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از معتادان شناسایی قطعی و به عبارتی خودمعرف بوده اند و بی شک تعداد بسیار بیشتری اطلاعاتی از خود ارائه نداده اند.

امامی در مورد معتادان زن نیز با بیان اینکه جمعیت این قشر متاسفانه رو به افزایش است، افزود: چند سال پیش، ۵ درصد جمعیت معتادان استان یزد را زنان تشکیل می دادند اما اکنون این آمار به ۱۵ درصد رسیده است.

مهاجرت و اشتغال در صنایع سنگین مهمترین عامل افزایش اعتیاد در استان یزد

وی با اشاره به علل افزایش اعتیاد در استان یزد یادآور شد: بزرگترین معضل استان مهاجر پذیر شدن آن است و افزایش کارگران در صنایع سنگین و سختی کار آنها، گرایش به مواد مخدر را در این استان افزایش داده است.

امامی با اشاره به وضعیت کمپ های ترک اعتیاد در استان یزد اظهار داشت: در سطح استان تنها یک کمپ ترک اعتیاد وجود دارد که البته ظرفیت همین یک کمپ نیز تکمیل نیست زیرا زنان به دلایل خانوادگی، تمایلی به حضور در کمپ ها ندارند و اغلب زنان معتاد فاقد خانواده برای ترک به این مراکز مراجعه می کنند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد، احداث کمپ ماده ۱۶ را یکی از نیازهای اصلی استان دانست و تصریح کرد: احداث کمپ ماده ۱۶ توسط استانداری مطرح شد اما کمیته شورای کشوری به ریاست سازمان بهزیستی موافقت خود را تاکنون اعلام نکرده است.

مهر