اعتراض زنان میانسال انگلیسی به عدم حمایت قانون از آنان

پیشنهادها برای تغییر قوانین بریتانیا برای حمایت از حقوق زنان میانسال که در معرض یائسگی اند توسط دولت رد شده است، چراکه به ادعای دولت انگلیس این حمایت ها ترس از ایجاد احساس تبعیض علیه مردان را به دنبال خواهد داشت.
میانسال

عدم موافقت با اصلاحات قوانین حمایتی از زنان در میانسالی سبب افزایش اعتراض و نگرانی این زنان از آینده شان شده است. در ادامه نظرات چند تن از بانوان شاغل انگلیسی از رد اصلاحات قانون حمایت از زنان میانسال را مطالعه خواهید کرد.

شارون پیک، مشاور و متخصص روانشناسی، ساکن لندن: «دولت اعلام کرده است که به سلامت زنان اهمیتی نمی دهد»

باور کردنی نیست که دولت بریتانیا تصمیم بگیرد از زنان در دوران یائسگی حمایت نکند. این یک لگد به حقوق زنان و برابری جنسیتی است. تصمیم دولت برای رد درخواست‌ها برای تبدیل یائسگی به یک ویژگی محافظت‌شده آن هم با تصور اینکه این حمایت می‌تواند سبب تبعیض علیه مردان شود، دلیلی بر این است که عواقب یائسگی برای زنان در محل کار تا چه حد نادرست و ناعادلانه است.

مفهوم برابری جنسیتی تشخیص می‌دهد که زنان و مردان نیازهای متفاوتی دارند و این تفاوت‌ها باید به گونه‌ای شناسایی و به آنها رسیدگی شود که عدم تعادل بین جنسیت‌ها را اصلاح کند. داده‌ها نشان می‌دهد که یائسگی می‌تواند تأثیر فلج‌کننده‌ای بر سلامت جسمی و روانی زنان داشته باشد و از هر۱۰ زن، یک زن به دلیل شدت علائم، به ناچار شغل خود را ترک کرده است.

این لایحه ی پیشنهادی از زنان در برابر تبعیض در محیط کار محافظت کرده و از آنها در یک زمان چالش برانگیز حمایت می کرد. دولت با رد آن نشان داده است که سلامت زنان برای آنان هیچ اهمیتی ندارد. این استدلال که چنین قوانینی علیه مردان تبعیض قائل می‌شود، بهانه‌ای الکی است – این در مورد مساوی کردن زمین بازی است و مانع از حمایت مردانی که شرایط مشابهی دارند نمی شود.

داون (۵۵ ساله) مشاور سازمان ملی بهداشت بریتانیا، ساکن نوریچ «ما باید این دوران را جشن بگیریم، نه اینکه آن را آسیب شناسی کنیم»

خوشحالم که این بحث مطرح شد. ما در خطر آسیب شناسی بدن زنان به عنوان نوعی انحراف یا موردی جهت تاسف، هستیم. دوران یائسگی بخشی طبیعی از زندگی است و در حالی که نیاز به درک دارد، این قانون روند نگران کننده ای را در پیش گرفته و بدن زنان را ناکارآمد می بیند. در حالی که بدن مردان در این دوران طبیعی دیده می شود. من نمی گویم یائسگی برای زنان مشکلی ایجاد نمی کند. البته که ایجاد می کند. اما اکنون به نظر می رسد این فرض وجود دارد که هر زن این ایام را به سختی پذیرفته و دچار مشکل خواهد شد، و این درست نیست.

من فکر می‌کنم که ما نمی‌توانیم ایده بزرگ‌تر شدن زنان در بریتانیا را تحمل کنیم. من فکر می کنم این مردسالاری است که می گوید: «یائسگی وحشتناک است!». ما باید آن را جشن بگیریم، چرا که اتفاق بدی نیست! بد نیست که ما اندکی تغییرات بیولوژیکی بدن خود را بپذیریم – و به مردسالار ها دلایل بیشتری برای کینه توزی ندهیم.

بریجت(۶۶ ساله) ساکن یورکشایر شمالی: «من در دوران پیش از یائسگی رنج زیادی کشیدم و احساس تنهایی کردم»

من فکر می‌کنم وحشتناک است که تفکر بی‌رحمانه و «تحقیقات» این لایحه را رد کرده است. این استدلال که مردانی که مشکلات پزشکی دارند ممکن است مورد تبعیض قرار گیرند، بی اساس است. یائسگی یک مشکل پزشکی نیست – این مرحله ای از زندگی است که هر زنی آن را تجربه خواهد کرد. ممکن است مشکلاتی را در زمینه اشتغال ایجاد کند که این می تواند منجر به تبعیض علیه برخی از زنان شود. به ویژه در مواردی که کارفرما از تأثیر یائسگی بر قوت زنان در محل کار بی اطلاع است.

در اینجا موارد مشابهی وجود دارد که برای من اتفاق افتاده است؛ در پنج سال گذشته قبل از یائسگی، مشکلات آزاردهنده ای داشتم و از ابراز آن شرم داشتم. افت ناگهانی انرژی، عادات ماهانه ی بسیار سنگین و نامنظم، درد و ناراحتی هایی که تا به حال تجربه نکرده بودم. چندین بار مجبور شدم مرخصی بگیرم، زیرا به اصلا نمی‌توانستم کار کنم.  گاهی اوقات مجبور بودم بیرون بروم و لباس‌های نو بخرم چون خونریزی های شدیدکرده بودم. فهمیدن اینکه چه اتفاقی برای من می‌افتد برای شوهرم بسیار سخت بود و ازدواج من با مشکلاتی روبرو شد. خیلی خوب است که آنچه را که تجربه کردم به عنوان چیزی مهم شناخته شده و به اشتراک گذاشته شود.

لوئیز(۵۶ ساله) مددکار اجتماعی، ساکن کمبریجشایر: «قانون می تواند کارفرمایان را از استخدام زنان مسن منصرف کند»

من موافقم که اثرات یائسگی بر برخی از زنان باید شناخته شود، و بسیار خوب است که مردم بیشتر در مورد آنها صحبت می کنند. کارفرمایان باید ترتیبات پرداخت دستمزد کافی برای این افراد را فراهم کنند و انعطاف پذیر و دلسوز باشند؛ همانطور که باید با هر بیماری یا کسی که شرایط دشواری دارد، رفتار کنند. با این حال، یائسگی یک بیماری  یا ناتوانی نیست. می توان آن را به خوبی مدیریت کرد.

پزشکی کردن آن و ترویج آن به عنوان یک ناتوانی می تواند باعث ترس زنان از آن شود، و این باعث بروز استرس می شود – که دقیقا همان چیزی است که شما باید در یائسگی از آن اجتناب کنید. این می تواند باعث شود که کارفرمایان در مورد استخدام زنان در یک سن خاص دو بار فکر کنند که آخرین چیزی است که باید به آن تشویق شوند. من هنوز وارد آن دوران نشدم و وقتی تصادفاً بابت پارکینگ جریمه شدم، به مسئول مربوطه نامه نوشتم و گفتم: «ببینید، لحظه ای چشمان من سیاهی رفتند، این از علامت های دوران یائسگی است». در نتیجه از جریمه ی من صرف نظر کردند. به نظر من بهترین کار افزایش آگاهی است.

لیلا (۴۶ ساله) روانپزشک، ساکن لندن: «چرا وقتی که نابارور می شویم بدن ما دیگر ارزش محافظت ندارد؟»

من عصبانی می شوم وقتی میبینم که زایمان یک مقوله محافظت شده است، اما وقتی ما توانایی به دنیا آوردن مالیات دهندگان آینده را از دست می دهیم، بدن ما دیگر مهم یا ارزش«حفاظت» ندارد. این دولت اخیراً دریافته است که افراد بالای ۵۰ سال به طور داوطلبانه اما با نرخ های نگران کننده ای محل کار را ترک می کنند، اما درک نمی کند که زنان بخش قابل توجهی از این افراد هستند.

من در دوران پیش از یائسگی را می گذرانم و برایم سخت است. اما اینکه بتوانم روزهای کاری را خیلی کوتاه تنظیم کنم – همانطور که کار های خودم را انجام می دهم – به من کمک کرد تا تعادل مناسب را پیدا کنم و بپذیرم که تغییرات بیولوژیکی، گاهی اوقات به طور قابل توجهی بر بدن و ذهن من تأثیر می گذارد. اگر این دولت در مورد حمایت از ویژگی ها و حمایت از افراد ناتوان و محروم (صرف نظر از جنسیت) جدی بود، اگر حمایت بهتری از زنان یائسه انجام می دادند، از تبعیض علیه مردان نمی ترسیدند.

سوفی(۴۷ ساله) مدیرعامل ، ساکن اِسکس: «رئیس من که زن است درک میکند، اما دیگران نه!»

دیروز یک مثال عالی از این بود که دوران یائسگی چقدر می تواند ناتوان کننده باشد. من شب قبل مجبور بودم پد های استروژن را عوض کنم. قدیمی ها را درآوردم و دوش گرفتم، اما یادم رفت جایگزین اش را بپوشم. دیروز صبح آنقدر خسته بودم که احساس می کردم یکی به من مواد مخدر داده است. چشمانم درد میکرد. نمی‌توانستم با خیال راحت رانندگی کنم و مجبور شدم کمی مرخصی بگیرم، و رئیس ام که از قضا زن هم است، شرایط ام را درک کرد. من خیلی خوش شانسم. شرایطم در محل کار قبلی من بسیار متفاوت بود.

ثابت شده است که یائسگی به طرق مختلف بر زنان تأثیر می گذارد. این یک واقعیت است. و اگر مردان مجبور به گذراندن چنین شرایطی می شدند، این لایحه ی پیشنهادی سالها پیش تصویب می شد.