افتخارآفرینی تیم ایران در نمایشگاه بین‌المللی بانوان مخترع کره جنوبی

نمایشگاه بین‌المللی زنان مخترع و کارآفرین کره‌ جنوبی که از ۳۱ خرداد تا ۲ تیر ۱۴۰۳ برگزار شده بود، با درخشش پزشکان و مخترعان ایرانی به کار خود پایان داد.

نمایشگاه بین‌المللی زنان مخترع و کارآفرین کره جنوبی از ۳۱ خرداد تا ۲ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد.

تیم ایرانی در این نمایشگاه موفق به کسب ۳ مدال نقره، ۳ مدال طلا و ۲ مدال برنز شد. دریافت  ۴ جایزه ویژه از مرکز تحقیقات و نوآوری‌های کشور تایلند، ۱ جایزه ویژه از انجمن مخترعان لهستان، جایزه ویژه مالکیت‌های فکری از سازمان ملل متحد از دستاورد‌های دیگر ایران در این نمایشگاه بود.

این نمایشگاه هر ساله با هدف افزایش توجه به اختراعات زنان برگزار می‌شود. در پانزدهمین دوره این نمایشگاه ۴۰۰ مخترع از ۲۰ کشور حضور پیدا کردند تا با همکاری هم پایه‌های اختراعات زنان را تقویت کنند.

در این رویداد که زیر نظر سازمان مالکیت‌های فکری ملل متحد و وزارت زنان و خانواده دولت کره جنوبی و با حمایت فدراسیون بین‌المللی مخترعان برگزار می‌شود، ۲۰۲ اختراع از ۱۸ کشور و ۱۵۲ اختراع از کره جنوبی به رقابت پرداختند.

حضور در این رویداد نه تنها فرصتی برای نمایش اختراعات است، بلکه بستری را برای ایجاد ارتباطات و شبکه‌سازی با سرمایه‌گذاران، شرکت‌های بین‌المللی و مخترعان فراهم می‌کند.

شاهد بهبود کمی و کیفی اختراعات زنان ایرانی هستیم

مسعود شفقی، بنیان‌گذار و مدیر پروژه بین‌المللی (RIT) با بیان این که زنان مخترع و نوآور ایران در دوره‌های مختلف این نمایشگاه حضور داشتند، می‌گوید: «نخستین دوره‌ای که در این نمایشگاه ارزشمند شرکت کردم سال ۲۰۱۴ بود. بسیار خوشحالم که امسال برای هفتمین دوره شاهد حضور تیمی از مخترعان و پزشکان ایرانی در این نمایشگاه بودم. ما هر سال شاهد بهبود کیفی و کمی اختراعات ارائه شده در این نمایشگاه توسط بانوان مخترع ایرانی هستیم. با حضور در این رویداد بین‌المللی تلاش کردیم فرصتی برای نمایش توانمندی‌های علمی و نوآوری‌های فناورانه ایران فراهم کنیم تا بستری مناسب برای ایجاد ارتباطات بین‌المللی و شبکه‌سازی برای بانوان نخبه کشورمان ایجاد شود.»

افکار نیوز