جنایتی دیگر از اسرائیل؛ اعدام زنان باردار

زنان باردار در مسیر حرکت به سمت بیمارستان العوده در شمال غزه توسط نیروهای اشغالگر به شهادت رسیدند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه اعلام کرد: ارتش اشغالگر مرتکب جنایت اعدام صحرایی بیش از ۱۳۷ غیرنظامی فلسطینی در شهر غزه و شمال آن شده است.

این دفتر گزارش داد: نظامیان اشغالگر با ایجاد گودال های بزرگ، ده ها فلسطینی غیر نظامی را در آن زندانی کرده و این شهروندان را تیرباران کردند، سپس با بولدوزر بر روی آنها خاک ریخته و دفنشان کردند.

همچنین در شمال غزه، ده ها غیرنظامی دربرابر خویشاوندانشان خود به دار اعدام آویخته شدند.

این دفتر از جنایت دیگری پرده برداشت و به اعدام زنان باردار در مسیر حرکت به سمت بیمارستان العوده در شمال غزه اشاره کرد. در حالی که این زنان پرچم سفید در دست داشتند، اشغالگران آن ها را از فاصله نزدیک به آتش گلوله بستند و به شهادت رساندند و سپس در همان محل بر روی اجساد این شهدا خاک ریختند.

بر اساس وضعیت موجود و طبق صحبت های «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، اشغالگران از کمک‌های پزشکی به عنوان سلاحی برای گرفتن جان‌های بیشتری در نوار غزه استفاده می‌کنند و باید قبل از اینکه وارد یک فاجعه بزرگتر شد، دشمن را وادار به وارد کردن کمک‌ به غزه کرد.

با توجه به اینکه روزانه، ورود هزار کامیون برای کمک به مردم غزه ضروری است اما در حال حاضر تنها ۷۰ کامیون برای کمک به سمت غزه روانه می شود. از هفتم اکتبر تاکنون ۵۳ هزار مجروح در نوار غزه ثبت شده که از این تعداد تنها ۴۱۱ نفر برای مداوا از غزه خارج شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه با اشاره به تعداد بالای مجروحان و امکانات محدود برای درمان شان گفت: بیمارستان‌های رفح کوچک هستند و تیم‌های پزشکی قادر به ارائه خدمات نجات به مجروحان نیستند. اکنون شهر رفح به یک منطقه فاجعه بهداشتی تبدیل شده و بیمارستان ابویوسف النجار به دلیل کشتارهای اشغالگران توان خود برای ارائه خدمات درمانی به صدها مجروح را از دست داده است.

ایرنا