ایجاد ۲۶۰۰ فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار همدان

مدیرکل کمیته امداد استان همدان از ایجاد ۲ هزار و ۶۰۰ مورد فرصت شغلی جهت زنان سرپرست خانوار استان خبر داد.
سرپرست خانوار

محمدرسول شیخی زاده، مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه اشتغال‌زایی و کمک به خودکفایی از اولویت‌های این نهاد است، اظهار کرد: در ۷ ماهه نخست سال نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی با همکاری بانک‌های عامل برای طرح‌های کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی و مشاغل خانگی اقدام شد.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان توانمندسازی مددجویان را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد برشمرد و گفت: همواره سعی بر این داریم که اصولی‌ترین و شایسته‌ترین خدمات را نسبت به مددجویان موردحمایت انجام داده و بر این اساس تلاش کرده‌ایم تا بانوان فعال بتوانند با اشتغال و تولید، در جامعه مفید و اثرگذار باشند.

شیخی زاده بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد از زنان تحت حمایت کمیته امداد استان همدان، سرپرست خانوار هستند که سرپرستی ۳۴ هزار خانواده را عهده‌دار است.

وی ادامه داد: در ۷ ماهه نخست با مبلغ ۱۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای ۱۶۰۰ زن سرپرست خانوار، ایجاد اشتغال شد، افزایش اعتماد به‌ نفس و ارتقاء سطح زندگی ازجمله اهداف فرآیند توانمندسازی است که در این زمینه همکاران امداد ضمن حفظ کرامت زنان و دختران سرپرست خانوار، به آن‌ها می‌آموزند که چگونه با شناسایی تمامی منابع موجود استعدادهای خود و اعضای خانواده را شکوفا کرده و در جهت بهره‌برداری اقتصادی آن را توسعه دهند.

ایکنا