پایگاه بسیجی که برای ۹۶ بانو شغل ایجاد کرد

بسیجیان پایگاه ام‌ابیها محله مهرآباد ایلام، در مسیر عمل به فرمان رهبری برای رسیدگی به حاشیه‌نشین‌ها،مشکلات محله خود را بررسی کردند که مشخص شد، نبود شغل مهم‌ترین مشکل است. آن‌ها 7 نوع شغل راه انداختند و 180 نفر را شاغل کردند.
اشتغالزایی

فوزیه آشام فرمانده پایگاه بسیج ام‌ابیها (س): ۱۳کارگروه با حضور ۳ پایگاه بسیج خواهران و ۳ پایگاه بسیج برادران با موضوعات زن و خانواده، اشتغال، امنیت، اعتیاد، فرهنگی، روحانیت و مذهب، عمران و … تشکیل شد که البته بسیاری از مأموریت‌های تدبیر شده با هم‌افزایی کارگروه‌ها انجام می‌شد. اگر طرح درمان معتادان اجرایی می‌شود بعد از آموزش و ترک اعتیاد توسط کارگروه اعتیاد، کارگروه زن و خانواده و همچنین اشتغال وارد عمل می‌شد تا خانواده او را آموزش دهد و برای بعد از ترک اعتیاد او، شغل ایجاد کند

۷ نوع شغل در محله ایجاد کردیم و صادرات هم داریم

این پایگاه بسیج برای اشتغال‌زایی با توجه به شرایط منطقه و نیازهای مردم و بازار فروش، هفت عنوان شغلی را در قالب تعاونی‌ راه انداخت. مشاغلی مثل زنبورداری، ریسندگی، چرم‌دوزی، وسایل سیسمونی، جوراب بافی و گلیم نقش برجسته از سوی بسیجیان به صورت تعاونی راه‌اندازی شد و ذیل آن افراد در خانه‌های خود به تولید محصول می‌پردازند.

آشام می‌گوید: «طرحی با عنوان از «پشم تا فرش» راه انداختیم که سیر کامل آن از ریسندگی تا بافت فرش، توسط تعاونی‌های ما انجام می‌گرفت. در نهایت محصول تولید شده در داخل و حتی خارج از کشور به فروش می‌رسد. به دلیل اینکه شهر ما در همسایگی کشور عراق است، بخشی از محصولات ما از فرش، صنایع دستی و چرم صادر می‌شود که استقبال خوبی هم داشته است.»

بنا داریم شرکت سرم‌سازی راه‌اندازی کنیم

آن‌ها در حال دریافت ایده و تولید فکر هستند تا تعاونی‌های خود را به شرکت تبدیل کنند و بتوانند کار خود را گسترش دهند و با یک برند مشخص در بازار وارد شوند. آشام می‌گوید: «بنا داریم با کمک یکی از خیرین و کارآفرینان که در منطقه ما ساکن است، شرکت سرم‌سازی راه بیندازیم و بخشی از مردم منطقه را در آن شاغل کنیم. این خیر هم‌اکنون در منطقه ما کارخانه تولید دستمال کاغذی دارد که تمام نیروهایش را از محله ما جذب می‌کند.»

برای ۱۸۰ نفر شغل ایجاد شد

فرمانده پایگاه بسیج ام‌ابیها (س) استان ایلام در خصوص تعداد افرادی که در این طرح‌ها وارد بازار کار و اشتغال شده‌اند، می‌گوید: «هم‌اکنون با این طرح‌ها و تعاونی‌ها توانستیم در مجموع ۱۸۰ نفر شامل ۹۶ خواهر و ۸۴ برادر را شاغل کنیم که ان‌شاءالله با ثمر دادن باقی طرح‌ها و ایده‌ها، این تعداد بیش‌تر خواهد شد. بنا داریم تعاونی تولید جوراب را با تهیه یک دستگاه توسعه دهیم

فارس