استفاده از چهره زن برای معرفی کالا ممنوع شد

پیام‌رسان ایتا در سیاست‌های جدید خود استفاده ابزاری از تصویر زنان در تبلیغات را ممنوع اعلام کرد.

پیام‌رسان ایتا در قوانین جدید خود استفاده ابزاری از تصویر زنان در تبلیغات را ممنوع کرده است.

این شبکه اجتماعی در کانال اطلاع‌رسانی خود نوشته است که برای تبلیغات، بهینه‌سازی و ساماندهی جریان اطلاع‌رسانی، حمایت از تولیدات داخلی و رونق اقتصادی، سیاست‌های جدیدی را مشخص کرده است.

در یکی از بندهای این سیاست‌ها آمده است که با توجه به جایگاه رفیع زن در نظام جمهوری اسلامی و اسلام، استفاده از تصویر زنان در تبلیغات مستلزم رعایت شان آن‌ها می‌باشد. بنابراین مدلینگ و استفاده ابزاری از تصویر چهره زنان به صورتی که قابل شناسایی باشند برای معرفی محصولات، خدمات و کالا ممنوع است.

همچنین استفاده از تصویر زنان در خدمات یا تبلیغ کالایی که استفاده‌کننده آن صرفا زنان نباشند مجاز نیست.

عصر ایران