نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
برخی از تبلیغات تجاری با ساختار های شکننده که با هدف فروش و دیده شدن بیشتر تهیه و منتشر می شوند و از خط قرمزهای عرفی و اجتماعی و قانونی عبور می کنند و زن را کانون جذابیت خود قرار می دهند. اکنون اسنپ مارکت با نشر تبلیغ جدید خود و استفاده از الفاظ و […]
برخی از تبلیغات تجاری با ساختار های شکننده که با هدف فروش و دیده شدن بیشتر تهیه و منتشر می شوند و از خط قرمزهای عرفی و اجتماعی و قانونی عبور می کنند و زن را کانون جذابیت خود قرار می دهند. اکنون اسنپ مارکت با نشر تبلیغ جدید خود و استفاده از الفاظ و رفتار خارج از عرف مورد انتقاد کاربران قرار گرفته است
مهدی جمشیدی در یادداشتی به بررسی محتوایی و نشانه شناسی آن پرداخته است. متن کامل یادداشت را در ادامه میخوانید.۱. روشن هست که “اسنپ مارکت”، هیچ شکی نداشته که در تبلیغ تجاریِ جدید خویش، از “همۀ خطوط قرمزِ شرعی و اجتماعی”، به طور کامل عبور کرده و “زن” را در کانون “جذابیّت” خودش قرار داده است.۲. حتّی مسأله این نیست که اسنپ مارکت میدانسته مانند تبلیغ تجاری (جنسی) بستنی دومینو، این اقدام شاذ و ساختارشکنانه میتواند به “دیدهشدن هرچه بیشتر”ش کمک کند.۳. بلکه به نظرم مسأله این هست که چطور “جرأت” کرده “در این سطح”، هنجارشکنی و فضیلتسوزی کند؟! این “حجم از وقاحت”، عجیب هست!۴. گویا تصوّر کرده در سایۀ یک “نظام سیاسیِ بیقدرت” قرار دارد که در “فضای مجازی”، قدرت حکمرانی ندارد!۵. کسانی در داخل، به محض اینکه احساس کنند معیارها و ضوابط ارزشی، “سست” و “رقیق” شدند و میتوان در سایۀ مخالفت با تکصدایی و تکارزشی و انسداد و اختناق، کنشگری داشت، ره صدساله را “یکشبه” خواهند رفت! یعنی از ناگهان از کلیپهای تبلیغیِ رسمی و هنجارین و نجیبانه، به “جنسیترین” و “مبتذلترین” سطح تبلیغ تجاری، پَرش میکنند! گویا یک خواستۀ نهفتهای در پشت “سد” قرار داشته که در انتظار فضای ولنگار و بیبندوبار برای رهاشدن بوده! در اینجا دیگر عبور از ارزشها، “تدریجی” و “گامبهگام” نخواهد بود؛ بلکه “ناگهان”، همۀ سرمایۀ “تخیّلپردازیِ جنسی” به صحنه خواهد آمد و زن را به یک “حاشیۀ لذیذ” برای کالا و پول و منفعتطلبی اقتصادی فرومیکاهند!۶. هیچ “غفلت” و “خطا”یی صورت نگرفته است؛ همهچیز، از پیش طرّاحی شده! راه “دیدهشدن” را یافتهاند و میدانند با یک “بیانیۀ توجیهی”، خود را از خطر در امان نگاه میدارند، امّا در عین حال، کار خویش را نیز کردهاند و به هدف پلید خویش رسیدهاند! ما در متن یک “بازیسازیِ رسانهای” قرار گرفتهایم که “ظاهر اقتصادی” دارد و “باطن جنسی”…
همین چند وقت پیش بود که شرکت دومینو با تبلیغات تحریکآمیز و سوءاستفاده کننده از بانوان با سیل انتقادات در فضای مجازی و حقیقی مواجه شد. حال به تازگی شرکت اسنپ مارکت نیز در یک ویدئو از ابزارهای تبلیغاتی خارج از عرف استفاده کرده و با انتقادات بسیاری مواجه شده است. به همین دلیل این شرکت ویدئوی تبلیغاتی خود را حذف کرده و ضمن عذرخواهی بیانیه زیر را صادر کرده است:
«شرکت اسنپمارکت، ضمن عذرخواهی بابت انتشار یک ویدیویی تبلیغاتی، توضیحاتی را جهت رفع سوءتفاهمات ایجاد شده و تنویر افکار عمومی ارائه میکند.
روز گذشته ویدیویی در شبکههای اجتماعی اسنپمارکت به منظور تبلیغات خدمات این سرویس منتشر شد که متاسفانه به تایید کمیتهی بررسی محتوای تبلیغاتی این شرکت نرسیده بود و به محض اطلاع از اینستاگرام اسنپمارکت حذف شد.اسنپمارکت ضمن پذیرش مسئولیت این اشتباه و پیگیری دلایل بروز آن اعلام میکند که محتوای منتشر شده به هیچ عنوان مورد تأیید این شرکت نبوده است.همچنین اسنپمارکت تاکید میکند: به منظور جلوگیری از بروز موارد مشابه حتما در ساختار تایید محتوای تبلیغاتی شرکت بازنگری خواهد کرد و کلیهی محتواهای تبلیغاتی را پیش از انتشار به سمع و نظر کارشناسان کمیته بررسی محتوای این شرکت خواهد رساند.در پایان اسنپمارکت از اینکه این محتوا به صورت ناخواسته موجبات رنجش خاطر گروهی از مخاطبان را فراهم کرده است، بار دیگر به صورت رسمی عذرخواهی میکند.«
گفتگوی جهانبانو با بانوان حاضر در مسیر مشایه
آشنایی با اولین موکب بین المللی زنانه
جملات کوتاه برای تشکر از بانوان خادم عراقی
چند توصیه برای مادران جهت در پیادهروی اربعین
به پاس ۱۰۰۰ روز خدمت
جریان مقاومت، جریانی است که باید همچنان خون تازه در آن دمیده شود
سختترین و سوزناکترین درد بشر، درد فراق است
مردم خوب میدانند چه کسی خدمتگزارشان است
یادبود بانوان آمل برای شهید رئیسی و شهدای خدمت