نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش جهان بانو، اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک بیانیه به مواد قانونی مربوط به تبلیغات در کشور استناد کرد و بر ممنوعیت «استفاده ابزاری» از زنان، کودکان و مردان در تبلیغات تأکید نمود. این بیانیه بر خلاف مطالبی است که برخی منابع خبری در رابطه با استفاده از زنان […]
به گزارش جهان بانو، اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک بیانیه به مواد قانونی مربوط به تبلیغات در کشور استناد کرد و بر ممنوعیت «استفاده ابزاری» از زنان، کودکان و مردان در تبلیغات تأکید نمود. این بیانیه بر خلاف مطالبی است که برخی منابع خبری در رابطه با استفاده از زنان در تبلیغات به آن اشاره کردهاند.به نظر میآید بیانیه اداره تبلیغات وزارت ارشاد هدفگذاریاش آن دسته از تبلیغاتی باشد که بیرون از دایره نظارتی این وزارتخانه و سازمان صداوسیما تولید و پخش میشوند.
تبلیغات حاشیه ساز
استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات شرکتهای تجاری داخلی به خصوص در شبکههای اجتماعی هرچند وقت یکبار به یکی از اخبار حاشیه ساز و پرچالش فضای مجازی تبدیل میشود.تبلیغ نوعی مایع شوینده، شکلات صبحانه، پوشک، محصولات بهداشتی کودکان و نوزادان، مواد غذایی و استفاده از زنان بدون حجاب موج اعتراضات را در فضای مجازی ایجاد کرد و کاربران زیادی نیز اعلام کردند که از این به بعدازاین برندها استفاده نخواهند.
تبعات استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات
اخیراً زنان ایرانی درهمه زمینه های تبلیغاتی دیده شده اند از ایستادن کنار خودروهای لاکچری در تهران تا تبلیغ ساعت های لوکس و گران قیمت که اغلب نقش گرم کننده بازار فروش سودجویان را بازی می کند. تبعات استفاده ابزاری از زنان در کنار کالاهای تجاری جهت فروش بهتر برای جامعه بسیار سنگین است. این اقدام موجب می شود تلقی جامعه از زن هر روز پایین تر از قبل شود و این زنگ خطری برای جامعه و زنان ایرانی است. این دیدگاه موجب می شود زنان به جای اینکه به تعالی روح و انسانیت خویش بپردازند فقط به آراستگی و زیبایی ظاهری توجه کنند و این قبیل زنان به تظاهرات درونی توجهی نخواهند داشت
اطلاعیه دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی
مطابق قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور هرگونه «استفاده ابزاری» از زنان، مردان و کودکان ممنوع است؛ چنانچه در مجموعه قوانین تبلیغاتی کشور به این مهم بدینگونه اشاره شده: «در تبلیغ کالا، خدمات و محصولات استفاده ابزاری از زنان و مردان و کودکان ممنوع است».همچنین در آییننامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز با صراحت از جمله مصادیق «تبلیغ خلاف واقع و نادرست» آمده: استفاده ابزاری از زنان، مردان و کودکان که نقش اصلی را در معرفی کالا و خدمات ایفا مینماید.
گفتگوی جهانبانو با بانوان حاضر در مسیر مشایه
آشنایی با اولین موکب بین المللی زنانه
جملات کوتاه برای تشکر از بانوان خادم عراقی
چند توصیه برای مادران جهت در پیادهروی اربعین
به پاس ۱۰۰۰ روز خدمت
جریان مقاومت، جریانی است که باید همچنان خون تازه در آن دمیده شود
سختترین و سوزناکترین درد بشر، درد فراق است
مردم خوب میدانند چه کسی خدمتگزارشان است
یادبود بانوان آمل برای شهید رئیسی و شهدای خدمت