از لفظ پدر و مادر استفاده نکنید؛ همجنسگرایان ناراحت می‌شوند!

دانشگاه لیدز انگلیس به کار بردن لفظ پدر و مادر را برای دانشجویان ممنوع کرد.

سیاست‌گذاران انگلیسی معتقدند به کار بردن کلمات «مادر» و «پدر» افراد همجنس‌گرا را آزرده خاطر می‌کند و تبعیض جنسیتی محسوب می‌شود. این درحالیست که دانشگاه لیدز انگلیس از دانشجویان خود خواست که لفظ پدر و مادر را به کار نبرند و در هنگام نام‌بردن از والدین خود در گفتگوهای روزمره در دانشگاه، صرفاً از عنوان نگهبان، راهنما، مراقب یا سرپرست برای پدر و مادرشان استفاده کنند.

سال ۹۷ نیز پارلمان فرانسه به حذف کلمات «پدر» و «مادر» از اسناد رسمی در دستگاه آموزشی برای مقابله با تبعیض علیه والدین همجنس‌گرا رأی داد تا فرزندان لفظ والدین ۱ و والدین ۲ را به کار ببرند.

این درحالیست که در سرشماری سال  ۲۰۲۱ انگلیس از مجموع  ۴۳.۴ میلیون نفر جمعیت،  ۸۹.۴ درصد از جمعیت ۱۶ ساله و بالاتر افراد دگرجنس‌گرا محسوب می‌شوند. ۱.۵ درصد یعنی ۷۴۸ هزار نفر خود را همجنس‌گرا توصیف کردند و ۱.۳ درصد یعنی ۶۲۴  هزار نفر نیز خود را دوجنس گرا می‌دانند.

از ۲۶ کشور جهان که ازدواج همجنس‌گرایان را قانونی اعلام کرده‌اند، ۱۶ کشور اروپایی هستند. این کشورها از جمله هلند، استرالیا و فرانسه مدعی هستند که برای عدالت جنسیتی باید به‌جای «مادر» عبارت «فرد زاینده» و به‌جای «پدر» عبارت «والد غیرحامله» و به‌جای «شیر مادر» عبارت «شیر انسان» استفاده شود و از کلمات زن، مرد، پدر و مادر در ادارات و سیستم آموزشی خودداری شود.

الکساندر اورویکز، رئیس انجمن خانواده‌های همجنس والدین با بیان اینکه مرزهای اجتماعی امروزی قدیمی شده‌اند، می‌گوید که جایگزینی لفظ والد ۱ و ۲ به خانواده‌های همجنسگرا هویت می‌بخشد و تنها مشکلش این است که ممکن است افراد را گمراه کند و مشخص نباشد منظور از والد شماره ۱ و والد شماره ۲ کیست؟

اما در مقابل راب جنکینز، عضو آموزش عالی اصلاحات اخلاقی خانواده معتقد است که هویت بخشی به قشر محدودی از جامعه، موجب هویت‌زدایی از قشر اصلی جامعه یعنی خانواده طبیعی است. چون با این دستورالعمل ارزش خانواده زیر سوال می‌رود. سیاست‌گذاران تلاش می‌کنند تفاوت‌های جنسی را انکار کنند و وانمود کنند که پدر و مادر و زن و مرد مقوله‌ای دلخواه هستند. درحالی‌که با زیر سوال بردن والدین طبیعی «تولد انسان» از بین می‌رود؛ این درحالیست که الفاظ پدر و مادر برای هزاران سال به انسان‌ها خدمت کرده‌ است.

پل کامرون، استاد پیشین دانشگاه نبراسکا در آمریکا در این باره می‌گوید: با کنار گذاشتن کلمات پدر و مادر و هویت بخشی به همجنس‌گرایی به بهانه عدالت جنسیتی نظام خانواده از بین می‌رود و متلاشی‌شدن خانواده مساوی است با از نابودی جامعه، در نتیجه برای مراقبت از مهم‌ترین نهاد جامعه باید از ههم‌جنس‌گرایی جلوگیری شود. از مهم‌ترین راه‌های مقابله با همجنس‌گرایی، دین‌داری است و احتمال گرایش به همجنس‌گرایی در بین افراد مذهبی ۵۰ درصد کمتر از دیگران است.

فارس