از شایعه تا واقعیت مرگ سارینا اسماعیل زاده

در ادامه موج رسانه ای مخالف و پروژه کشته‌سازی، در روزهای اخیر پرونده‌ مشابهی از مرگ یک دختر در کرج به نام سارینا اسماعیل‌زاده در رسانه ها مطرح شد.

به گزارش جهان بانو، در روزهای اخیر در موارد مختلف مشاهده شده است که رسانه‌های مخالف مرگ برخی از افراد را که دور از مکان تجمع به وقوع پیوسته است، به دروغ به اغتشاشات مرتبط کرده و مدعی شده اند که این دختران نوجوان در تجمعات توسط نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

یکی از این موارد که بسیار در فضای مجازی بازتاب پیدا کرد، در رابطه با مرگ دختری به نام نیکا شاکرمی بود که با انتشار تصاویر و اسناد مشخص شد مرگ وی هیچ ارتباطی با تجمعات روزهای گذشته ندارد و تحقیقات قضایی و پلیسی در رابطه با علت مرگ این دختر نوجوان در حال انجام است.

اما در ادامه پروژه کشته‌سازی، پرونده‌ مشابهی از مرگ یک دختر در کرج به نام سارینا اسماعیل‌زاده توسط این رسانه ها مطرح شده است. رسانه های ضد انقلاب مدعی شده اند که وی در تجمعات و به دست نیروهای امنیتی کشته شده است.

حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در رابطه با جزئیات فوت سارینا اسماعیل‌زاده اظهار کرد: در نخستین دقایق روز دوم مهرماه در حدود ۲۰ دقیقه بامداد، طی تماس تلفنی کلانتری ۱۴ رسالت کرج، گزارش یک مورد سقوط از ارتفاع به قاضی کشیک دادسرای ناحیه یک کرج ارسال شد.

وی افزود: پس از دریافت این گزارش بازپرس کشیک دادسرای مذکور شخصا در محل حادثه حاضر شد. پس از بررسی های اولیه مشخص گردید که جسد متعلق به دختر نوجوانی حدودا ۱۶ ساله است که در محل ورودی پارکینگ پشتی ساختمان همسایه منزل مادر بزرگ متوفی در عظیمیه کرج قرار داشت.

فاضلی با بیان اینکه تحقیقات اولیه در رابطه با این موضوع از سوی بازپرس از مامور کلانتری، مادر و مادربزرگ متوفی آغاز شد، تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شده متوفی که به همراه مادر خود در همان شب در منزل مادربزرگ خود حضور داشته است، از راه‌پله منزل مادر بزرگ به پشت بام طبقه پنجم رفته و از آنجا پس از ورود به پشت بام همسایه به پایین پریده و بر اساس بررسی‌های اولیه خودکشی کرده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز اضافه کرد: در تحقیقات بازپرسی از مادر ایشان مشخص شد که متوفی سابقه خودکشی ناموفق با مصرف قرص داشته است. پلیس نیز با تماس تلفنی همسایه از موضوع سقوط از ارتفاع مطلع شد و در محل حضور پیدا کرد. سرانجام با حضور اورژانس در محل حادثه، مشخص شد که متاسفانه سارینا اسماعیل‌زاده فوت کرده است.

وی در ادامه به گزارش پزشکی قانونی در این خصوص اشاره کرد و گفت: بر اساس این گزارش علت فوت، شوک ناشی از ضربه به دنبال صدمات و شکستگی‌های متعدد و خونریزی به دلیل سقوط از ارتفاع بوده است.

فاضلی خاطر نشان کرد: در منطقه وقوع این حادثه در کرج اغتشاشی صورت نگرفته و ادعاهای مطرح شده در رابطه با فرد فوت شده در برخی از رسانه ها کذب است. خانواده متوفی شامل مادر، برادر و دایی وی نیز با حضور در شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای ناحیه یک کرج از انتشار این اخبار کذب ابراز ناراحتی کرده و خواستار صدور تکذیبیه شده‌اند.

فردا