ارتقای جایگاه زن دغدغه شهید رئیسی

انسیه خزعلی: دغدغه و حمایت آقای رئیسی از مسأله زنان باعث ارتقای جایگاه بانوان در سیاست و حکومت شد همچنین قوانین تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در دولت ایشان صورت گرفت.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه نشست «جنبش جهانی تعهد به خانواده؛ ارائه سند، تبیین راهبردها و گفتمان‌سازی نخبگانی» اظهار کرد: با پیگیری های رییس جمهور ما شاهد ارتقای جایگاه زنان از منصب مشاوری به معاونت یا مدیر کلی بودیم این ارتقا، سبب شد این شد تا زنان بتوانند در شوراهای دستگاه‌های اجرایی حاضر شوند و حق وتویی نسبت به آرای مربوط به حوزه زنان و خانواده و دستورالعمل‌ها داشته باشند. این حرکت بزرگی بود و جایگاه زنان را تثبیت کرد.

خزعلی افزود: منصوب کردن زنان در شوراهای عالی، قائل شدن اعتباراتی برای این حوزه در سفرهای استانی، از دیگر اقداماتی بود که برای اولین بار به دست آقای رئیسی انجام شد. از قوانین وضع شده میتوان به قانون جوانی جمعیت، تسهیلات ازدواج، بیمه زنان باردار تا پایان شیردهی،سبد غذایی زنان و بیمه زنان خانه‌دار دارای سه فرزند روستایی که برای اولین بار در این دولت اجرایی شد اشاره کرد.

وی در پایان افزود: برنامه‌ها پس از شهادت ایشان هیچ تفاوتی نخواهد داشت و کارها با همان جدیت و اهتمام انجام خواهد شد همانطور که آقای مخبر دستور دادن امروز طبق روال گذشته کارها انجام شود.