ارائه مشاوره در طرح «ترنم زندگی» به دختران آسیب‌پذیر

رئیس اداره مراکز و خدمات اجتماعی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اعلام کرد فاز دوم طرح مشاوره «ترنم زندگی» ویژه زنان و دختران مشهدی با مشارکت ۶۶۰ مسجد آغاز شده است.

عباس نظافت با اعلام این خبر، گفت: طرح ترنم زندگی از سال گذشته آغاز شده است و به زنان و دخترانی در حاشیه شهر مشهد خدمات ارائه می‌دهد که دچار آسیب‌های تربیتی هستند و نیاز به مشاوره دارند.

وی افزود: سال گذشته ۱۲ هزار نفر از دختران و زنان مشهدی در طرح «ترنم زندگی» شرکت کردند و امسال نیز مشارکت ۳۰ هزار نفر را پیش بینی کردیم. مشاوره پیش از ازدواج، کنترل هیجانات، مشاوره تحصیلی، روابط زوج‌ها و تربیت فرزند بیشترین موضوعاتی بوده است که سال گذشته در طرح ترنم زندگی افراد درباره آن آموزش‌هایی را دریافت کرده‌اند و از آن استقبال شده است.

رئیس اداره مراکز و خدمات اجتماعی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری بیان کرد: سال گذشته ۱۹۰ مسجد با طرح «ترنم زندگی» همکاری کردند. امسال نیز ۶۶۰ مسجد با این طرح همکاری می‌کنند تا بتوانیم مخاطبان بیشتری را جذب کنیم.

نظافت در خصوص اهداف راه‌اندازی این طرح تصریح کرد: براساس نظرسنجی متوجه شدیم بیش از ۶۴ درصد افراد ساکن در مناطق حاشیه شهر به مشاوره و نقش آن در زندگی توجه نمی‌کنند، همچنین شرایط اقتصادی نیز بر این موضوع موثر است و به دلیل هزینه‌های مشاوره تمایلی به انجام آن ندارند.

شهرآرا