اختصاص یکصد میلیارد تومان به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای زنان کار در دلفان

به گزارش جهان بانو نورالدین درمنان، فرماندار شهرستان دلفان امروز، ۲۵ آذر در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به سفر استانی رئیس‌جمهور که هفته گذشته انجام گرفت، اظهار کرد: در سفر هفته گذشته رئیس‌جمهور و هیئت‌دولت به استان لرستان یکصد میلیارد تومان اعتبار با هدف اشتغال پایدار بانوان کار در شهرستان دلفان اختصاص […]

اختصاص یکصد میلیارد تومان به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای زنان کار در دلفان

به گزارش جهان بانو نورالدین درمنان، فرماندار شهرستان دلفان امروز، ۲۵ آذر در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به سفر استانی رئیس‌جمهور که هفته گذشته انجام گرفت، اظهار کرد: در سفر هفته گذشته رئیس‌جمهور و هیئت‌دولت به استان لرستان یکصد میلیارد تومان اعتبار با هدف اشتغال پایدار بانوان کار در شهرستان دلفان اختصاص داده شده است. 

درمنان افزود: این مسئله که بانوان کارگر در میدان‌های شهر حضور پیدا کنند، در هیچ کدام از استان های کشور مرسوم نیست و همین مسئله موجب شده است که در شهرستان دلفان نسبت به این موضوع حساسیت ایجاد شود. به همین منظور پس از حضور در شهرستان دلفان به‌عنوان فرماندار طی جلسه‌ای با جهاد کشاورزی، کمیته امداد، بهزیستی و اداره کار مقرر شد که پس از بررسی‌های میدانی بر اساس میزان تحصیلات و سن این بانوان آماری تهیه شود و در اختیار فرمانداری قرار گیرد. متأسفانه پس از راستی‌آزمایی دریافتیم که آمار ارائه شده با واقعیت موجود مغایرت دارد. این آمار بسیار بیشتر از تعداد حقیقی زنان کار این شهرستان بود و گویا به‌تصور اینکه تسهیلاتی دریافت می‌کنند اسامی اقوام خود را نیز به لیست اضافه کرده بودند.

وی خاطر نشان کرد: تا به امروز ۴۴۰ نفر از بانوان کار در این شهرستان شناسایی شده‌اند. همچنین در سفری که معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به شهرستان دلفان داشتند، مقرر شد تا به منظور رفع مشکلات بانوان کار در شهرستان دلفان و به وجود آوردن اشتغال پایدار در دولت تصمیم‌گیری شود و به همین منظور این مبلغ در راستای حل مشکلات این قشر از زنان اختصاص پیدا کرد.

منبع: ایکنا