احساس ناامنی نیمی از زنان فرانسوی هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

به گزارش جهان بانو، نتیجه تحقیق یک نهاد دولتی در فرانسه نشان دهنده آن است که ۵۱ درصد از زنان این کشور هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی احساس ناامنی می کنند. بر اساس آمار مرکز ناظر بر بزهکاری و حقوق کیفری این کشور ۴۵ درصد از افرادی که وسایل حمل و نقل […]

احساس ناامنی نیمی از زنان فرانسوی هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

به گزارش جهان بانو، نتیجه تحقیق یک نهاد دولتی در فرانسه نشان دهنده آن است که ۵۱ درصد از زنان این کشور هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی احساس ناامنی می کنند.

بر اساس آمار مرکز ناظر بر بزهکاری و حقوق کیفری این کشور ۴۵ درصد از افرادی که وسایل حمل و نقل عمومی را در طول مسیر سفرهای بین شهری و درون شهری مورد استفاده می دهند، احساس امنیت نمی کنند. نتایج این تحقیق نشان می دهد که مردان به شکلی معنادار هنگام استفاده از قطارهای بین شهری، اتوبوس و مترو احساس ناامنی کمتری را نسبت به زنان تجربه می کنند.

مطالعات این موسسه حاکی از این است که تنها ۳۸ درصد از مردان در سفرهای بین شهری و درون شهری احساس ناامنی می کنند. مرکز ناظر بر بزهکاری و حقوق کیفری فرانسه مدتی قبل تخمین زده بود که حداقل ۲۶۷ هزار نفر که اغلب آنها زن هستند، در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی قربانی جرائم جنسی شده اند.

احساس ناامنی در وسایل حمل و نقل عمومی در بیشتر مواقع به دلیل رفتارهای نامتعارف و هنجارشکنانه دیگر مسافران به وجود می آید. در این میان دشنام گویی، مصرف دخانیات، مکالمات تلفنی با صدای بلند و مصرف مواد خوراکی از جمله رفتارهایی است که در این زمینه می توان به آن ها اشاره کرد.

در ماه های اخیر مقامات فرانسوی به دنبال افشاگری زنان علیه اذیت و آزارهای جنسی مردان وعده داده بودند که اقداماتی در راستای مقابله با ارتکاب جرائم جنسی در وسایل حمل و نقل عمومی انجام شود.

از جمله اقداماتی که مقامات فرانسوی وعده اجرایی کردن آن را داده اند، تعیین جریمه برای «اهانت های جنسی» در اماکن عمومی است. از دیگر وعده های آنها امکان توقف اتوبوس میان ایستگاه ها برای زنان مسافر در هنگام شب است تا آنها بتوانند مسیرهای کوتاهتری را تا منزل خود طی کنند. 

منبع: یورونیوز