آزار جنسی زنان در نیروی دریایی انگلیس

رئیس نیروی دریایی انگلیس، پس از یک سری تحقیقات در سرتاسر نیروی دریایی که آزار و اذیت جنسی، قلدری و تجاوز به زنان را در نیروی دریایی افشا کرد، به دلیل زن ستیزی غیر قابل تحمل عذرخواهی کرد.

سربن کی، دریاسالار اول نیروی دریایی گفت که برای زنانی که در حین خدمت به کشورشان آزار جنسی، زن ستیزی، خشونت و قلدری و سایر رفتارهای غیرقابل قبول را متحمل شده اند، واقعا متاسف و اندوهگین است.

یافته‌های تحقیقات در مورد آزار و اذیت و سوء استفاده جنسی در زیردریایی‌های مجهز به سلاح هسته‌ای بریتانیا، تقریباً دو سال پس از آن به دست آمد که یک افشاگر به نام سوفی بروک در طول مدت حضورش در سرویس زیردریایی، آن را سراسر همراه با خشونت و قلدری جنسی توصیف کرد.

در اکتبر ۲۰۲۲ او در مورد آزار و اذیت جنسی مداوم و پرخاشگرانه در طول مدت حضورش در نیروی دریایی صحبت کرد، که به گفته او منجر به آسیب جسمی شدید به  او شد تا جایی که در یک مورد، نیاز به بخیه زدن داشت.

داستان بروک، که برای اولین بار توسط دیلی میل منتشر شد، باعث شد تعدادی از زنان دیگر نیروی دریایی نیز آزار جنسی خود را روایت کنند. گاردین می‌داند که نیروی دریایی در دو سال گذشته ۲۸ تحقیق در مورد سوءرفتار جنسی و رفتار غیرقابل قبول انجام داده است که منجر به اخراج ۱۸ پرسنل، ۴ تنزل رتبه و ۶ تنبیه در نیروی دریایی انگلستان شده است.

بروک گفت که در زیردریایی‌ها اعمال جنسی را روی او شبیه‌سازی کرده‌اند، عکس‌های برهنه مدل‌ها را در کابینش گذاشته‌اند و حتی او را تهدید کرده‌اندکه اگر زیردریایی دچار مشکل شود، و یا وظیفه‌اش را به درستی انجام ندهد، به او تجاوز جنسی می‌شود.

برخی از اتهامات بروک به واحد جرایم وزارت دفاع گزارش شد، اما نیروی دریایی گفت که شواهد کافی برای پیگرد قانونی وجود ندارد. تحقیقات در مورد پرونده او شامل ۷۱ اتهام بود و شواهدی برای اثبات زن ستیزی، قلدری یا خشونت جنسی در میان طیفی از رده‌های نیروی دریایی رخ داده است.

تحقیقات در مورد پرونده او شامل ۷۱ اتهام بود و شواهدی برای اثبات زن ستیزی، قلدری یا رفتار غیرقابل قبول در میان طیفی از رده ها رخ داده است.

بروک به اسکای‌نیوز گفت که هنوز نگران تعهد نیروی دریایی نسبت به مجازات آزارگران است. او گفت: امیدوارم این گزارش  نقطه شروعی برای تغییرات اساسی واقعی باشد. من نه فقط برای اینکه عدالت را برای خودم ببینم، بلکه خواهان عدالت برای تمام زنان قربانی در نیروی دریایی انگلیس هستم.

گاردین