آزادی ۱۵۰ نفر از زنان زندانی جرائم غیرعمد در حاشیه محرم شهر

به گفته مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، حاشیه محرم شهر امسال، ۱۵۰ نفر از زنان زندانی جرائم غیر نقد را، آزاد کرد.

مصطفی زیبایی نژاد، با اشاره به دومین سوگواره محرم شهر، از ۵ تا ۲۸ مردادماه، اظهار کرد: در دهه سوم محرم و دهه اول صفر که فعالیت هیئات در سطح شهر کمتر می‌شود، رویداد محرم شهر برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، ضمن اشاره هم‌زمانی افتتاحیه این مراسم، با شهادت شهید اسماعیل هنیه، افزود: با دوبرابر شدن وسعت کشتی سفینة النجات در محرم شهر، متراژ آن به ۷۵۰ متر رسید.

۹۰ نفر، موکب داری کودکان و نوجوانان را، از مربیان متخصص، بر عهده داشتند.

زیبایی نژاد، در مورد استعدادسنجی کودکان، برای ساخت محصولات فرهنگی در این موکب‌ها، عنوان کرد: با برپایی تکیه بچه‌های حسینی، فضایی جذاب برای آنان، رقم خورد.

وی با بیان رکورد شلوغ‌ترین شب رویداد، با شرکت نزدیک به ۳۰ هزار نفر، در شب دوم، یادآور شد: با استقرار ستاد دیه برای آزادی زنان زندانی جرایم غیر نقد،۱۵۰ نفر از آنان آزاد شده، و با حضور خیرین هر منطقه در هر شب، هزینه جهیزیه زوج‌های جوان نیازمند، علاوه بر هزینه آزادی زنان، جمع‌آوری شد.

زیبایی نژاد، با بیان برگزاری اجتماع اربعینی‌ها، در شب ۲۵ مردادماه در میدان آزادی، گفت: به همت جبهه انقلاب، سنتی در کشور فراگیر شده که شهردار تهران و اعضای شورای شهر، با ایده‌های جسورانه و خلاقانه، از آنها حمایت کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، برای ادامه‌پیداکردن این مسیر، و برگزاری اقدامات فاخر توسط شهرداری تهران در این راستا، ابراز امیدواری کرد.

مهر