«سال نو، چهره نو»؛ شعار جدید کلینیک های خدمات زیبایی برای جذب مشتری

به گزارش جهان بانو، آمار جراحی‌های زیبایی در کشورمان رقم بالایی را به خود اختصاص می دهد. آمارهای متعددی در این خصوص وجود دارد که هر چند تا حدودی با یکدیگر متفاوت هستند، اما برآیند کلی آن ها نشان دهنده آن است که ما ایرانی ها و به خصوص زنان و دختران ایرانی به انجام […]

«سال نو، چهره نو»؛ شعار جدید کلینیک های خدمات زیبایی برای جذب مشتری

به گزارش جهان بانو، آمار جراحی‌های زیبایی در کشورمان رقم بالایی را به خود اختصاص می دهد. آمارهای متعددی در این خصوص وجود دارد که هر چند تا حدودی با یکدیگر متفاوت هستند، اما برآیند کلی آن ها نشان دهنده آن است که ما ایرانی ها و به خصوص زنان و دختران ایرانی به انجام عمل های زیبایی بسیار گرایش داریم. با این وجود در سالهای گذشته مردان نیز برای جا نماندن از غافله، مشتری جراحی های زیبایی مانند عمل زیبایی بینی و خدماتی همچون بوتاکس شده‌اند. این در حالی است که تبلیغاتی مانند «سال نو، چهره نو» و نیز تخفیفات ویژه جراحی‌های زیبایی و خدمات در روزهای خاصی از سال تنها باعث رونق هر چه بیشتر این بازار پرمشتری می شود. با این حال باید به این نکته توجه کرد که هرچه بازار جراحی‌های زیبایی و خدمات مربوط به این حوزه داغ‌تر می‌شود، چالش های مرتبط با آن نیز جدی تر می شود و به همان نسبت آمار شکایت از این خدمات بالاتر می‌رود. محمدرضا خردمند، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در ارتباط با این موضوع اظهار می کند: شکایت در زمینه اقدامات ترمیمی و زیبایی در کشورمان در صدر شکایات پزشکی قرار دارد.

خردمند اضافه می کند: بر اساس آمارهای بین‌المللی در رشته‌های جراحی، زنان و زایمان و ارتوپدی شکایات بیشتری صورت می‌گیرد و باید گفت که در ایران نیز وضعیت به همین منوال است. شکایات دندان پزشکی در کشورمان افزایش پیدا کرده است، اما به طور کلی اقدامات زیبایی و ترمیمی در ایران در کنار رشته‌هایی که گفتم در صدر شکایات پزشکی قرار دارند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که متاسفانه شکایات مربوط به جراحی ها و خدمات زیبایی در چند سال اخیر با افزایش روبرو بوده است.

دکتر مصطفی اقلیما، پدر مددکاری ایران در گفتگو با خبرگزاری «ایرنا» در خصوص دلایل افزایش آمارهای جراحی زیبایی در ایران بیان می کند: برخی از مسائل در یک کشور تبدیل به فرهنگ می شود. به عنوان مثال در کشور فرانسه نیز بسیاری از افراد بینی های بزرگ دارند و با این وجود تن به تیغ جراحی نمی دهند و چنین چیزی را زشت نمی دانند.

اقلیما بر این باور است که چشم و هم چشمی ها و همین طور عدم اشتغال به فعالیت های مفید اجتماعی باعث می شود تا افراد بر روی خود تمرکز کنند و مدام در حال جست و جو برای پیدا کردن عیبت و ایرادهای خود باشند. علاوه بر این مسائل، متاسفانه برخی از زنان و دختران ما به گونه ای تربیت می شوند که دلشان می خواهد بدون نقص باشند، اما در رابطه با مردان این مسئله کمتر اتفاق می افتد.

این کارشناس تصریح می کند: اگر یک فرد از شخصیت اجتماعی مناسب برخوردار باشد به دنبال چنین مسائلی نخواهد رفت، مگر اینکه بخواهد خودش را از مسیر انجام عملهای جراحی زیبایی و برخوردار بودن از ماشین لوکس یا لباس برند به اثبات برساند. در کنار این مسائل نباید نقش فشارهای اجتماعی در گرایش افراد به انجام جراحی های زیبایی را نادیده گرفت. این در حالی است که معمولا افرادی که تن به تیغ جراحی های این چنینی می دهند، نمی دانند که حتی پس از انجام این عمل ها باز فشارهای  اجتماعی به گونه ای دیگر خود را نشان می دهد.