یک نماینده مجلس عنوان کرد: حتی یک سونوگراف زنان هم در شهر دامغان حضور ندارد

به گزارش جهان بانو علی اکبر علیزاده برمی، نماینده مردم دامغان و عضو مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی  در نشست شورای اداری شهرستان دامغان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در این استان و به میزبانی مرکز همایش‌های دانشگاه دامغان برگزار شد، اظهار کرد: ۵۰ هزار نفر از […]

یک نماینده مجلس عنوان کرد: حتی یک سونوگراف زنان هم در شهر دامغان حضور ندارد

به گزارش جهان بانو علی اکبر علیزاده برمی، نماینده مردم دامغان و عضو مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی  در نشست شورای اداری شهرستان دامغان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در این استان و به میزبانی مرکز همایش‌های دانشگاه دامغان برگزار شد، اظهار کرد: ۵۰ هزار نفر از نوامیس شیعه یک سونوگراف زنان در شهرستان دامغان ندارند. بسیاری از بانوان ما به ناچار برای سونوگرافی باید به شهرهای دیگر مراجعه کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی از عدم وجود عدالت در توزیع امکانات گلایه کرد و افزود: بسیاری از مردم به منظور بر طرف کردن این مشکل مکررا به ما مراجعه کرده اند. اگر مسئولان پزشکی استان سمنان کمک و مساعدت کنند، این مسئله نه تنها قابل‌ حل است، بلکه حل آن امری ضروری محسوب می‌شود.

وی در ادامه گفت: در طرح تحول سلامت که در دولت پیش آغاز شد، پزشکان متخصص به شرط تأمین هزینه‌هایشان از سوی دولت از داشتن مطب محروم شدند. در ادامه این طرح دولت از تامین هزینه این پزشکان ناتوان شد و با این وجود آن بخش از قانون که به پزشکان اجازه برخورداری از مطب را نداده است، همچنان در حال اجراست. 

علیزاده برمی تصریح کرد: مسئله ای که به وجود آمد، این بود که پزشکان طرحی دیگر تمایلی به ماندن در شهرهای کوچک برای ارائه خدمات نداشتند. اولین راه‌حلی که برای بر طرف کردن این مشکل مطرح شد، این بود که بخشی از بیمارستان را به‌عنوان وی آی‌پی معرفی می‌کردند. پزشکان متخصص در آن‌جا مریض‌های خود را ویزیت می‌کردند و قسمتی از هزینه را بیمار پرداخت می‌کرد و بخش دیگر را نیز بیمارستان تقبل می‌کرد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نماینده ولی فقیه در استان سمنان را مخاطب قرار داد و بیان کرد: ما بسیار برای پیگیری این مسئله تلاش کرده ایم. متاسفانه در مرکز استان ۵ مورد از این طرح اجرا گردید و با این وجود به شهرستان دامغان یک مورد هم ارائه ندادند. به همین دلیل است که هم اکنون متخصص زنان بطور ثابت در شهرستان دامغان حضور ندارد.

وی به راهکار دوم حل این مسئله اشاره و خاطر نشان کرد: راه حل دیگری که برای رفع این مشکل به نظر می‌رسید، این مسئله بود که دانشگاه علوم پزشکی اجازه داشت به منظور جبران کمبود ناشی از پزشک، استثنائاً به بعضی پزشکان اجازه بازکردن مطب بدهد. با تاسف باید گفت که در طی این سال‌ها حتی یک مورد هم چنین مجوزی برای شهرستان دامغان صادر نشده است. این‌ها بخش کوچکی از مشکلات مردم صبور و عزیز این شهرستان است و از حضرتعالی بعنوان پدر معنوی استان و نیز آقای دکتر قدس تقاضا می‌کنیم که این مسائل را دلسوزانه پیگیری نمایید.

منبع: خانه ملت