یک معلم موسیقی در اسکاتلند پس از آزار دانش آموزان دختر به حبس محکوم شد

به گزارش جهان بانو، متیو برچ، معلم موسیقی، به تجاوز جنسی و آزار علیه شش دانش آموز دختر متهم است و در حال حاضر نیز به ۱۱ سال زندان محکوم شده است. متیو که از این رفتار با دختران به عنوان “بازی منصفانه” یاد می کرد، زمانی که در مدارس متوسطه در شمال لانرکشایر(شهری در […]

یک معلم موسیقی در اسکاتلند پس از آزار دانش آموزان دختر به حبس محکوم شد

به گزارش جهان بانو، متیو برچ، معلم موسیقی، به تجاوز جنسی و آزار علیه شش دانش آموز دختر متهم است و در حال حاضر نیز به ۱۱ سال زندان محکوم شده است. متیو که از این رفتار با دختران به عنوان “بازی منصفانه” یاد می کرد، زمانی که در مدارس متوسطه در شمال لانرکشایر(شهری در مرکز اسکاتلند) و فایف کار می کرد قربانیان خود را به دام می انداخت.

این افسر سابق پلیس ۴۵ ساله درابتدا به عنوان یک “معلم با نشاط” و یک ” پدر” توصیف شده بود. اما اعضای هیئت منصفه دادگاه شنیدند که برچ چگونه دخترانی را هدف قرار می داد و در اغلب مواقع نیز طعمه های دخترانی بودند که استعداد موسیقی داشتند، اما اغلب درگیری هایی در مسائل شخصی شان داشتند.

او پیش تر هم  به ۹ اتهام از جمله تجاوز جنسی و دست داشتن در تجاوز های گروهی آن هم در زمانی که در یک موقعیت مورد اطمینان بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ قرار داشت، مجرم شناخته شده بود.

قاضی به برچ گفت: «شما به یک سری از جنایات وحشتناک محکوم شده اید که شامل اغفال، دستکاری و سوء استفاده از دخترانی است که برای آنها به عنوان فردی قابل اطمینان شناخته می شدید. شما به دنبال دخترانی بودید که در زندگی خود مشکلات یا سختی هایی داشتند و به بهانه حمایت از آنها، این دختران را تحت تأثیر خود قرار می دادید.»

روز پنجشنبه که دادگاه او بود، قربانیان این پرونده از شدت خوشحالی گریه می کردند، زیرا متجاوز آنها زندانی شده و به سزای اعمال خود می رسید. در اقدامی نادر پس از صدور حکم، قاضی گالاچر از آنها برای حضور در دادگاه پس از یادآوری مصائب خود تشکر کرد. آن‌ها آنقدر ناراحت بودند که نمی‌توانستند بعد از اتفاقی که تجربه کرده اند، در رابطه با این موضوع با کسی صحبت کنند.

دادستان ارین کمبل در سخنرانی پایانی خود گفت: “او به طور سیستماتیک دانش آموزان دختر آسیب پذیر را هدف قرار داده و با آنها دوست شده است و به عنوان یک مجرم در زندگی آنها جا باز کرده است .”

خانم کمپبل گفت: «این شواهد و مدارک دقیقاً رفتار متیو برچ با دانش‌آموزان مدارسی که وی در آنها تدریس می‌کرد را نشان می دهد. قربانی اول به او گفت که چگونه از برچ خوشش می‌آمد و گفت: «او مرا ارزشمند می‌ دانست و باعث می‌شد احساس بهتری نسبت به وی داشته باشم. به من می گفت  که یک عکاس پاره وقت است و پیشنهاد داد از من عکس بگیرد  تا ظاهراً عزت نفس من را افزایش دهد. اما برچ، در عوض به خانه او رفت و به  آن دختر نوجوان دستبند زده و تعرض کرد.

اعضای هیئت منصفه ی دادگاه مورد های دیگر از تجاوز جنسی با دختری را شنیدند که در کمد مدرسه و در سفر با دانش‌آموزان دیگر اتفاق افتاد. وی بعداً اصرار کرد که “دیگر نمی تواند این کار را انجام دهد” زیرا می خواست برای تعطیلات در خاور دور از دوست دخترش خواستگاری کند.

علیرغم ادعاهای او، دختران بیشتری مورد آزار و اذیت وی قرار گرفته اند. پلیس تماس های لازم را گرفت و تحقیقات گسترده ای برای یافتن سایر قربانیان شروع شد.

بسیاری بر این باور بودند که آنها تنها افرادی بودند که برچ آنها را مورد سوء استفاده قرار داده بود. در حال حاضر دو نفر از این قربانیان معلم شده اند. خانم کمپبل گفت اگر قربانی نهایی با شکایت خود برنگشته بود، ممکن بود برچ همچنان معلم باشد.

خانم کمپبل اضافه کرد: «برچ باعث ایجاد وابستگی هایی در این افراد شد. او با به وجود آوردن عادت دوست داشته شدن در دختران و اقدام به حمایت از آن ها، این قربانیان را از وفادار بودن نسبت به خود مطمئن کرد.»

گوردون مارتین در دفاع از برچ گفت که موکل اش بی گناه است. این وکیل دادگستری افزود: « وی قرار است نسبت به حکم دادگاه اعتراض کند.»