تشکیل کمیته دفاع از حقوق زنان و کودکان غزه

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با‌ بیان‌اینکه از روزهای نخست بمباران‌ها در غزه، کمیته دفاع از حقوق زنان و کودکان در این معاونت تشکیل شده، تأکید کرد که هدف رژیم جعلی اسراییل مشروع نشان دادن خود و سپس مشروع نشان دادن جنایت‌های خود به‌عنوان دفاع از خود است.

به‌گزارش جهان بانو به نقل از ایرنا؛ انسیه خزعلی گفت: در‌ این‌ نشست تلاش داریم با نگاه علمی راهکارهای حل این مسئله را احصا کنیم.

وی افزود: نگاه جهانی نسبت به مسئله فلسطین و جنایت‌های رژیم جعلی اسراییل در منطقه تغییر کرده است و امیدواریم راه برای پیگیری حقوقی مسئله فلسطین باز شود اگرچه این رژیم سفاک راه‌حل حقوقی و قانونی نمی‌شناسد.

خزعلی با‌ بیان‌ اینکه به‌گفته کارشناسان منبع بسیاری از مقاله‌ها و مطالب منتشر‌شده درباره رژیم جعلی اسرائیل و فلسطین و حاکمیت آن، افرادی هستند که یا به‌طور‌ مستقیم یا به‌طور غیرمستقیم با اسرائیل رابطه دارند، گفت: تلاش می‌کنیم از تولیدات محتواهایی در این حوزه که بتوانند روایت‌های واقعی از مسئله فلسطین و جنایت‌های صهیونیسم را به جهانیان معرفی کنند، حمایت کنیم.

او با‌ اشاره‌ به تلاش‌های پزشکان بدون مرز و گروه‌های حامی سلامت در جنگ اخیر نیز گفت: بسیاری از کنشگران حوزه سلامت از بانوان از‌جمله پرستاران و پزشکان برای اعزام به غزه اعلام آمادگی کرده‌اند؛ اما تاکنون راهی برای کمک به فلسطین و غزه باز نشده است. اسراییل تلاش دارد تا خود را مشروع نشان دهد و پس‌از‌آن، کشتار مردم بی‌دفاع غزه را دفاع مشروع از خود عنوان کند. وظیفه کنشگران است که ماهیت جعلی این رژیم را به جهان معرفی کنند.