کمتر از ۱۹ درصد از تخلفات رانندگی در استان کرمان مربوط به بانوان است

دومین همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک به مناسبت هفته ناجا، ۱۹ مهرماه با حضور سرهنگ امیر معین الدینی، سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان برگزار شد. سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با بیان نقش بانوان در بهبود فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات، اظهار کرد: تقریبا نیمی از جمعیت کشورمان را بانوان تشکیل […]

کمتر از 19 درصد از تخلفات متعلق به زنان است

دومین همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک به مناسبت هفته ناجا، ۱۹ مهرماه با حضور سرهنگ امیر معین الدینی، سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان برگزار شد.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با بیان نقش بانوان در بهبود فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات، اظهار کرد: تقریبا نیمی از جمعیت کشورمان را بانوان تشکیل می دهند و باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که ۷ میلیون نفر از این بانوان گواهینامه رانندگی دریافت کرده اند. بنابراین می توان در جهت بهبود و تغییر رفتارهای ایمنی از نقش زنان استفاده کرد.

وی ضمن بیان و تشریح آمار تصادفات در استان کرمان، خاطر نشان کرد: بیش از ۸۰ درصد از تخلفات و جرائم رانندگی مربوط به آقایان و کمتر از ۱۹ درصد از تخلفات و جرایم مربوط به بانوان است.

معین الدینی تصریح کرد: عوامل اصلی در حوادث ترافیکی انسان، راه و وسیله نقلیه هستند و باید گفت که متاسفانه حدود ۸۰ درصد تصادفات مربوط به عوامل انسانی است. ما می توانیم با اصلاح رفتار ترافیکی در رانندگان، خسارات تصادفات را کاهش دهیم.

وی یادآور شد: بعضی از اشتباهات در رانندگی جبران پذیر نیست و ممکن است جان انسان و یا فرد دیگری با ارتکاب خطا از دست برود.

منبع: ایسنا