کرونا هزینه های ازدواج در عربستان سعودی را تا ۹۰ درصد کاهش داد

هفته نامه اکونومیست با اشاره به استقبال سعودی های در شرف ازدواج از محدودیت های کرونایی در این کشور نوشت: محدودیت های کرونایی حدود نود درصد از هزینه های مراسم ازدواج در عربستان را کاهش داده است.

افزایش ازدواج در عربستان سعودی

به گزارش جهان بانو، این نشریه در مطلبی به این موضوع اشاره کرد و نوشت: جهش مبتلایان سویه اومیکرون در عربستان سعودی موجب برگزاری جشن های عروسی بسیاری شده است که در مقایسه با روزهای عادی بسیار ارزانتر محسوب می شوند.

اکونومیست به این موضوع اشاره کرد که مقامات سعودی در سال ۲۰۲۰ به دلیل بیماری کرونا محدودیت های بسیاری اعمال کردند و از جمله این محدودیت ها برگزاری تجمعاتی با حداکثر جمعیت پنجاه نفر و یا کمتر بوده است. گفتنی است که اعمال این محدودیت ها باعث کاهش حجم مجالس عروسی شده است.

این نشریه در ادامه عنوان کرد: برخی از افراد در عربستان سالن های منازل خود را برای برگزاری مراسم عروسی به تالارهای تشریفاتی ترجیح می دهند. ریان السمیری، معلم مدرسه ای در مدینه منوره که به رانندگی تاکسی نیز اشتغال دارد، در ارتباط با این موضوع اظهار کرد: هفت سال از ازدواجم می گذرد و هنوز هم در حال پرداخت وام به دلیل برگزاری یک جشن دو ساعته هستم.

براساس گزارش اکونومیست، در عربستان سعودی هزینه مجالس عروسی گاهی اوقات از رقم ۵۳ هزار دلار می گذرد؛ این در حالی است که خانواده های ثروتمند چهار برابر چنین مبلغی را به دلیل برگزاری یک مراسم هزینه می کنند.

این مجله با اشاره به اینکه مراسم عروسی در چنین اوضاعی با اجاره یک تالار مجلل، دعوت از صدها میهمان، غرفه های سلطنتی عروسی و دعوت از گروههای اجرا و نوازندگان برگزار می شود، در ادامه نوشت: اگر مراسم عروسی برای زنان و مردان به صورت جداگانه برگزار شود، هزینه مضاعفی را به برگزارکنندگان مراسم تحمیل خواهد کرد.

اکونومیست در رابطه با افرادی که در بسیاری از اوقات قادر به پرداخت بدهی های خود نیستند، می نویسد: نهایتا بسیاری از این ازدواج ها در عربستان سعودی منجر به طلاق می شود.