کدام کودکان در معرض خطر ابتلا به آسم قرار دارند؟

به گزارش جهان بانو، نتایج یک پژوهش که به تازگی انجام شده است، نشان می‌دهد مادرانی که در معرض ضدعفونی کننده‌ها و مواد شوینده هستند احتمال ابتلای آن ها به بیماری آسم ۷۰ درصد بیشتر است. این تحقیق که به وسیله پژوهشگران نروژی انجام شده است، نشان می دهد زنانی که در مشاغل خود مجبور […]

خطر ابتلای کودکان به آسم

به گزارش جهان بانو، نتایج یک پژوهش که به تازگی انجام شده است، نشان می‌دهد مادرانی که در معرض ضدعفونی کننده‌ها و مواد شوینده هستند احتمال ابتلای آن ها به بیماری آسم ۷۰ درصد بیشتر است.

این تحقیق که به وسیله پژوهشگران نروژی انجام شده است، نشان می دهد زنانی که در مشاغل خود مجبور هستند زیاد از پاک کننده‌ها استفاده ‌کنند بیشتر در معرض خطر و آسیب قرار دارند. بر طبق داده‌های این تحقیق چنین زنانی حتی اگر سال‌ها پیش از فرزندآوری شغل خود را رها کنند، همچنان خطر ابتلا به این بیماری برای کودکان آنها وجود دارد.

آسم یک بیماری التهاب آور، رایج و مزمن مجاری تنفسی است که علائم متغیر و عودکننده، انسداد برگشت پذیر جریان هوا و اسپاسم برونش از ویژگی های آن است. نشانه‌های متداول این بیماری نیز تنگی نفس، سرفه و خس خس است که این سه نشانه به سه‌گانه آسم معروف هستند.

گروهی از محققان به سرپرستی دانشگاه برگن در نروژ گفته اند که زنان آشپز، پرستار و نظافتچی بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

پژوهش های پیشین در ارتباط با قرار گرفتن نوزادان در معرض محصولات تمیز کننده مانند صابون، شوینده ماشین ظرفشویی، پاک کنند‌ه‌های سطوح مانند پاک کننده شیشه و صابون لباسشویی هشدار داده بود زیرا به آسم ارتباط دارد. این محصولات اکثرا حاوی ترکیبات شیمیایی هستند که مجاری تنفسی را ملتهب کرده و تنفس را با مشکل مواجه می‌کنند.

منبع: فارس