کافی نبودن حمایت ها؛ مهم ترین مشکل این ورزش از نگاه بانوی وزنه بردار ایرانی

به گزارش جهان بانو سیده الهام حسینی، بانوی وزنه بردار ایرانی در ارتباط با رقابت های جهانی تاشکند ازبکستان بیان کرد: این رقابت ها از سطح بالایی برخوردار بود و همه کشورهای مدعی در این مسابقات حضور داشتند. مسابقات جهانی ازبکستان از نظر کمی و کیفی در سطح بسیار خوبی قرار داشت. ما همه تلاش خود […]

بانوی وزنه بردار مهم ترین مشکل این ورزش در ایران را کافی نبودن حمایت ها عنوان کرد

به گزارش جهان بانو سیده الهام حسینی، بانوی وزنه بردار ایرانی در ارتباط با رقابت های جهانی تاشکند ازبکستان بیان کرد: این رقابت ها از سطح بالایی برخوردار بود و همه کشورهای مدعی در این مسابقات حضور داشتند. مسابقات جهانی ازبکستان از نظر کمی و کیفی در سطح بسیار خوبی قرار داشت. ما همه تلاش خود را به کار بستیم تا به نتیجه خوبی برسیم که خدا را شکر چنین نتیجه ای حاصل شد. من می‌توانستم وزنه‌های بهتری بزنم اما بدشانسی آوردم؛ در کل راضی کننده بود اما قانع کننده نبود، چرا که توقع بیشتری از خودم داشتم.

حسینی به شرایط وزنه‌برداری زنان ایران اشاره کرد و افزود: با توجه به مدت زمان کوتاهی که وزنه برداری زنان فعالیتش را در کشورمان آغاز کرده است، از نظر بنده رسیدگی و حمایت ها در سطح نسبتا خوبی قرار دارد. با این وجود این حمایت ها کافی نیستند، چرا که به جز فدراسیون مسئولان بالاتر نیز باید اقدامات حمایتی بیشتری انجام دهند و توجه ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشند. فدراسیون هر کاری که در توانش بوده انجام داده است، اما با توجه به شرایط اقتصادی لازم است که مسئولان بالارتبه نگاه ویژه تری به وزنه برداری زنان داشته باشند. وزنه برداران زن نشان دادند که در صورت حمایت بیشتر می‌توانند حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشند. ما نیاز به کمک‌های بیشتری از نظر امکانات، تجهیزات و تغذیه داریم و در صورت برخورد بهتر و حرفه‌ای تر در ارتباط با این موضوع کمک بزرگی به وزنه برداری بانوان خواهد شد.

وی درباره اهمیت ارتقاء بانوان مربی در پیشرفت وزنه برداری زنان تصریح کرد: خدا را شکر در بخش آقایان مشکلی از نظر مربی نداریم و در دنیا جزو بهترین‌ها هستیم. با این وجود در بخش زنان سال‌ها زمان می‌برد تا مربی تربیت شود و شاید همین نسل ما که اکنون تمرین می‌کنیم مربی نسل‌های بعدی باشیم و اگر مربیانی که در حال حاضر کار می‌کنند بتوانند تکنیک‌های پایه را آموزش بدهند عالی می‌شود. تا الان خیلی خوب بودند اما به هر حال در بحث حرفه‌ای و آمادگی برای مسابقات جهانی و المپیک این ضعف را داریم که مربی زن نداریم ولی با توجه به اینکه در بخش آقایان این توانمندی وجود دارد، ما از مشاور فنی کمک می‌گیریم و به نظرم تا اینجای کار خوب بوده است. بنده امیدوار هستم تا در آینده این نقطه ضعف هم بر طرف شود. 

منبع: جماران