کارآفرین تونسی: زن ایرانی دارای توانمندی‌های بزرگ و استعدادهای متعددی است

به گزارش جهان بانو، وبینار تخصصی «کارآفرینی زنان، انگیزه‌ها و موانع» به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، مؤسسه بين‌المللي رادمان و با همکاری اداره ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان، اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پژوهشكده زنان دانشگاه الزهرا(س) و رایزنی فرهنگی ایران در تونس […]

وبینار تخصصی با موضوع کارآفرینی زنان

به گزارش جهان بانو، وبینار تخصصی «کارآفرینی زنان، انگیزه‌ها و موانع» به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، مؤسسه بين‌المللي رادمان و با همکاری اداره ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان، اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پژوهشكده زنان دانشگاه الزهرا(س) و رایزنی فرهنگی ایران در تونس برگزار شد.

خانم مهدیه تقی‌زاده، استادیار دانشگاه علامه طباطبایی و دبیر علمی رویداد بین‌المللی رادمان اظهار کرد: طرح چالش‌های اجتماعی و حمایت از تمامی ایده‌ها و نظرات برای حل مشکلات اجتماعی، هدف از برگزاری این برنامه است. نوآوری از اهمیت ویژه ای برای گفتگو در سازوکارهای تمدنی و اجتماعی که با هدف حل مشکلات در حوزه همکاری‌های بین‌المللی و به منظور برآورده ساختن نیازهای اجتماعی انجام می‌شود، برخوردار است.

وی افزود: سلسله جلسات علمی با محوریت کارآفرینی زنان با همکاری کشور تونس و دیگر کشورهای جهان برگزار می شود و دبیرخانه مؤسسه کارآفرینی، به برگزاری این نشست ها نظارت دارد. این وبینار نخستین نشست از این سلسله نشست‌ها به شمار می‌رود که با همکاری جمهوری تونس و با محوریت آشنایی با اهمیت حوزه کارآفرینی در این کشور انجام می‌شود.

تقی‌زاده در پایان از سامیه ذیاب و بتول مشکین‌فام دعوت کرد تا در راستای استفاده از تجارب و توانمندی‌های زنان در جهان، به صورت حضوری در برنامه‌های «رویداد رادمان» که در ماه ژانویه پیش‌رو در ایران برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

در ادامه نشست سامیه ذیاب، رئیس اتاق تجارت منطقه‌ای در ایالت آریانه از تجارب موفق خود در این زمینه سخن گفت. وی بیان کرد: با ایجاد یک کارگاه شیرینی پزی، موفقیت‌های جهانی بزرگی به دست آوردم و هدف اساسی من، غلبه بر چالش‌ها و ایستادن روی پای خود به عنوان یک زن بود. من به این فعالیت ادامه دادم و توانستم نشان تجاری بین‌المللی خود به نام «سامیه ذیاب» را ثبت کنم و یک شرکت فعال در زمینه صادرات شیرینی‌های تونسی به خارج از کشور (اروپا و جهان عرب) را افتتاح کردم.

سامیه ذیاب خاطرنشان کرد: زن به عنوان عنصری فعال در جامعه حضور دارد، قادر به محقق کردن اهداف خود است و می تواند از تمامی چالش‌ها و مشکلات عبور کند. با اینکه من هنوز به ایران سفر نکرده‌ام، اما از جایگاه زن ایرانی شگفت زده‌ام، زیرا زن ایرانی دارای توانمندی‌های بزرگ و استعدادهای متعدد است.

بتول مشکین‌فام، رئیس مرکز پژوهش‌های زنان در دانشگاه الزهرا(س) نیز یادآور شد: پس از انقلاب اسلامی زن توانست به جایگاه‌ والایی دست یابد. زنان ایرانی جایگاه خوبی در مجلس ایران دارند و حضور زنان نسبت به چند دهه گذشته در مراکز تصمیم گیری نظام پنج برابر افزایش یافته است.

وي تصریح کرد: تعداد دختران دانشجو در رشته هاي مختلف دانشگاه الزهرا(س) به ۱۰ هزار نفر رسیده و اخیراً این دانشگاه یادداشت تفاهمی با اتاق تعاون برای اجرای پروژه‌هایي در آینده به امضا رسانده است.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی