چهار هزار و ۵۳۱ زن خانه دار بوشهری بیمه شدند

عباس دیری مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر در جلسه‌ای با حضور رقیه زنگ نژاد مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر اظهار داشت: تعداد ۴۳۹ نفر در یک سال گذشته به شماره بیمه شدگان زنان خانه دار پیوستند که این تعداد بیمه شدگان زنان خانه‌دار را به ۴۰۹۲ نفر در سال ۱۴۰۰ رساند […]

عباس دیری مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر در جلسه‌ای با حضور رقیه زنگ نژاد مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر اظهار داشت: تعداد ۴۳۹ نفر در یک سال گذشته به شماره بیمه شدگان زنان خانه دار پیوستند که این تعداد بیمه شدگان زنان خانه‌دار را به ۴۰۹۲ نفر در سال ۱۴۰۰ رساند ضمن این رقم در سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۱۷۱ نفر بوده است.

به گزارش جهان بانو، عباس دیری مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر در جلسه‌ای با حضور رقیه زنگ نژاد مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر اظهار داشت: تعداد ۴۳۹ نفر در یک سال گذشته به شماره بیمه شدگان زنان خانه دار پیوستند که این تعداد بیمه شدگان زنان خانه‌دار را به ۴۰۹۲ نفر در سال ۱۴۰۰ رساند ضمن این رقم در سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۱۷۱ نفر بوده است

وی با بیان اینکه روند بیمه اجتماعی زنان خانه دار در این استان رو به فزونی است، اظهار داشت: با توجه به جمعیت استان، آمار بیمه شدگان زن در استان بوشهر مناسب است.


دیری  بر توسعه بیمه زنان سرپرست خانوار و زنان خانه دار استان تاکید کرد و گفت: این امر باید در جامعه فرهنگ سازی شود، تلاش می کنیم تا بتوانیم بخشی از جمعیت استان را زیر پوشش خدمات بیمه ای ببریم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر افزود: در راستای اجرای قانون اساسی، مبنی بر پوشش آحاد مردم و برای حفظ کرامت، امنیت و استقلال مالی، بیمه زنان خانه‌دار به اجرا درآمده است که از زنان انتظار می رود نسبت به این امر جدی باشند زیرا که بیمه تضمین کننده آینده آنان است.
عباس دیری افزود: در راستای جذب زنان خانه دار برای بیمه تبلیغات زیادی صورت گرفته و در این رابطه با استانداری و فرمانداری ها ، دانشگاهها و …جلسات و نشست هایی  متعددی برگزار شده که تاثیرات مثبتی نیز داشته است.


وی با اشاره به اینکه ۲۸درصد از جمعیت استان بوشهر روستایی هستند، گفت: زنان روستایی با توجه به شغل کشاورزی و دامداری تا حدودی درآمد دارند که اکنون تمرکز ما بر زیر پوشش بردن آنان قرار گرفته است و برنامه های مختلفی با دهیاران و شوراهای اسلامی در این خصوص داشته ایم.
دیری اظهار داشت: تلاش داریم تا زنانی را که به نوعی در خانه های خود با ایجاد اشتغال های کوچک درآمدهای اندکی دارند، نیز تشویق به بیمه کنیم تا در آینده دچار مشکل نشوند.


دیری، ضریب کنونی پوشش بیمه ای استان بوشهر را  79درصد عنوان و بیان کرد: تعداد۳۴۸۵۷۸نفر از شهروندان این استان بیمه شده اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند که شمار آنان با افراد تحت تکفل به ۹۳۴هزار و۸۶۳نفر می رسد.


وی اظهار داشت: با احتساب  31170  هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر در مجموع   نفر از جمعیت این استان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: بیشترین آمار بیمه ای استان مربوط به بیمه شدگان اجباری است به تعداد  302481  نفرکه ضریب اشتغال استان را تشکیل می دهد.


مدیرکل تامین اجتماعی بوشهر بر ضرورت توسعه عدالت اجتماعی تاکید کرد و افزود: در جوامع پیشرفته، ضریب پوشش بیمه ای جمعیت، شاخص بسیار مهمی است که در ارزیابی ها مورد توجه قرار می گیرد، چرا که نشان دهنده توسعه عدالت اجتماعی است.
استان بوشهر  دارای  1163400هزار نفر جمعیت دارد که ۲۸درصد آنان در روستاها سکونت دارند، همچنین ۱۷۷۰۹هزار نفر از جمعیت این استان نیز عشایری هستند.
زنگنه نژاد ،  مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر  ضمن خرسندی از این معرفی و اجرای این  طرح ، بیمه زنان خانه‌دار را فرصتی برای این قشر از بانوان که در جایی استفال ندارند، دانست و افزود: آنان با پرداخت حق بیمه می‌توانند در دوران میانسالی و کهنسالی از مزایای بازنشستگی و دریافت مستمری برخوردار شوند.
براساس آمار، مردم این استان پایین ترین سرانه درآمد خانوار را در کشور دارند.