پیگیری ممنوعیت فعالیت‌ زنان در رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون بدنسازی به کجا رسید؟

به گزارش جهان بانو بر اساس خبری که به خبرگزاری خبرآنلاین رسیده است، تا اطلاع ثانوی همه فعالیت‌های بانوان در رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون بدنسازی برای مسابقات و اردوهای تدارکاتی در کل کشور ممنوع اعلام شده است. لازم به ذکر است که این ممنوعیت باشگاه‌های ورزشی را شامل نمی‌شود. پیش ار این نیز خبرگزاری ایسنا خبری را با […]

پیگیری ممنوعیت فعالیت‌ زنان در رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون بدنسازی به کجا رسید؟

به گزارش جهان بانو بر اساس خبری که به خبرگزاری خبرآنلاین رسیده است، تا اطلاع ثانوی همه فعالیت‌های بانوان در رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون بدنسازی برای مسابقات و اردوهای تدارکاتی در کل کشور ممنوع اعلام شده است. لازم به ذکر است که این ممنوعیت باشگاه‌های ورزشی را شامل نمی‌شود.

پیش ار این نیز خبرگزاری ایسنا خبری را با این عنوان منتشر کرد که مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، فعالیت بانوان در رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون بدنسازی را ممنوع اعلام کرده است. در بخشی از نامه مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به رییس هیات بدنسازی این استان آمده است: «نظر به اینکه مجوز کتبی در خصوص فعالیت بانوان فدراسیون پرورش اندام در رشته‌های تحت پوشش صادر نگردیده است، لذا هر گونه فعالیت بانوان از قبیل برگزاری مسابقات، اردوهای تدارکاتی و مجوز برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری تا اطلاع ثانوی غیرقانونی است.»

یک مقام مسئول در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در ارتباط با این موضوع با خبرگزاری خبر آنلاین به گفتگو پرداخت و اظهار کرد: ما مجوزهای خود را در ارتباط با این موضوع به وزارت ورزش ارسال کرده ایم. انشالله با رایزنی‌هایی که هم اکنون در حال انجام است، در چند روز آینده نامه‌ای که در ارتباط با این موضوع انتشار یافته است، بی اثر خواهد شد. 

البته موضوعی که در اطلاع‌رسانی اولیه این خبر مورد غفلت قرار گرفت، این مسئله است که ممنوعیت ذکر شده فعالیت زنان در باشگاه‌ها را شامل نمی‌شود و اردوهای تدارکاتی و مسابقات را در برمی‌گیرد که در حال حاضر دلیل چنین ممنوعیتی مشخص نیست.

با این وجود اصلی ترین نگرانی که در این باره وجود دارد این است که فدراسیون بدنسازی در ماه‌های پیش رو میزبان دو رقابت بین المللی در بخش بانوان خواهد بود که با این تصمیم جدید مشخص نیست تکلیف آنها چه می‌شود. ایران در اسفندماه میزبان رقابت های فیتنس چلنج قهرمانی آسیا در دو بخش مردان و زنان است و در فروردین ماه ۱۴۰۰ نیز میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش مردان و زنان خواهد بود. 

با این وجود اگر وزارت ورزش تصمیم خود را در ارتباط با این موضوع تغییر ندهد و مسابقات این رشته در داخل کشور هم برگزار نشود، مشخص نیست فدراسیون بدنسازی چگونه می خواهد میزبانی رقابت های بین المللی در بخش بانوان را بر عهده بگیرد؟

در صورت انصراف ایران از میزبانی آن هم در فاصله کوتاه باقی مانده تا برگزاری مسابقات، قطعا تبعاتی جدی‌ دامنگیر فدراسیون بدنسازی خواهد شد. اما سوال اینجاست که اگر مجوز کتبی برای فعالیت های زنان در فدراسیون بدنسازی وجود نداشته، شورای برون مرزی چگونه مجوز اعزام تیم ملی مچ اندازی زنان به مسابقات آسیایی ۲۰۲۱ قزاقستان را صادر کرده است؟ رقابت هایی که اتفاقا با درخشش تیم ملی کشورمان همراه بود و نمایندگان کشورمان توانستند با کسب مقام سوم برای ایران افتخارآفرین باشند.

منبع: خبر آنلاین