پیگیری مجازات دستگاه های متخلف در زمینه اجرای قوانین حمایت از زنان و کودکان توسط مجلس

به گزارش جهان بانو خلیل بهروزی‌فر، دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در ارتباط با پیگیری های مجلس در رابطه با موضوع اجرای قوانین مربوط به حمایت از زنان و کودکان توضیحاتی را ارئه کرد. وی گفت: مجلس شورای اسلامی برای حمایت از زنان و کودکان قوانیتی را تصویب و به دولت‌ها ابلاغ کرده است و دولت‌ها […]

پیگیری مجازات دستگاه های متخلف در زمینه اجرای قوانین حمایت از زنان و کودکان توسط مجلس

به گزارش جهان بانو خلیل بهروزی‌فر، دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در ارتباط با پیگیری های مجلس در رابطه با موضوع اجرای قوانین مربوط به حمایت از زنان و کودکان توضیحاتی را ارئه کرد. وی گفت: مجلس شورای اسلامی برای حمایت از زنان و کودکان قوانیتی را تصویب و به دولت‌ها ابلاغ کرده است و دولت‌ها نیز باید برای اجرایی کردن این قوانین اقدام می‌کردند.

بهروزی‌فر بیان کرد: دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه اجرای قوانین مربوط به حمایت از کودکان و زنان بسیار بسیار ضعیف عمل کرد و اوج بی‌قانونی را می‌توان در کارنامه عملکرد این دو دولت مشاهده کرد. لازم است که مجلس شورای اسلامی پس از تصویب و وضع قانون، به طور ویژه جرم‌نگاری و ضمانت اجرایی را در ذیل قوانین مورد توجه قرار دهد.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: این جرم‌نگاری در ذیل احکام قانونی موجب خواهد شد که افراد دارای مسئولیت در اجرای قانون اگر مرتکب استنکاف و سهل انگاری شوند، مجرم شناخته شده و به دستگاه‌های نظارتی و محاکم قضایی معرفی و مجازات‌ شوند.

وی افزود: در این دوره مجلس شورای اسلامی به صورت جدی تری در بخش نظارتی وارد شده است و مصمم است که از این به بعد قوانین وضع شده سنوات اخیر در بخش حمایت از زنان و کودکان و دیگر قوانین به درستی اجرا شود.

بهروزی‌فر خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس در حال انجام پیگیری‌های مداوم هستند و دستگاه‌های مسئول در این حوزه در صورت سهل انگاری در اجرای قوانین و عدم اجرایی کردن آن ها، به دستگاه‌های نظارتی و مراجع قضایی معرفی می‌شوند و مجازات خواهند شد‌.

منبع: تسنیم