َAFC شکایت اردن علیه تیم فوتبال زنان ایران را بی اساس اعلام کرد

به گزارش جهان بانو، کنفدراسیون فوتبال آسیا به ادعای کذب فدراسیون کشور اردن نسبت به تیم ملی بانوان ایران واکنش نشان داد. فدراسیون فوتبال اردن در دو روز گذشته علیه یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان ایران به تنظیم شکایتی پرداخت و ادعا کرد که یکی از بازیکنان زن کشورمان جنسیت مرد دارد. این […]

AFC شکایت اردن علیه تیم فوتبال زنان ایران را بی اساس اعلام کرد

به گزارش جهان بانو، کنفدراسیون فوتبال آسیا به ادعای کذب فدراسیون کشور اردن نسبت به تیم ملی بانوان ایران واکنش نشان داد.

فدراسیون فوتبال اردن در دو روز گذشته علیه یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان ایران به تنظیم شکایتی پرداخت و ادعا کرد که یکی از بازیکنان زن کشورمان جنسیت مرد دارد. این فدراسیون به همین منظور ازAFC تقاضا کرد که برای بررسی این موضوع اقدام کند.

بر اساس گزارش سایت «استاد الدوحه» قطر، پس از درخواست فدراسیون اردن از AFC جهت بررسی جنسیت دروازه بان تیم ملی فوتبال زنان ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا به این اتهام اردنی ها واکنش نشان داد و اعلام کرد: زهره خدادی، دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران جنسیت زن دارد و شکایت فدراسیون فوتبال اردن بی اساس است.

لازم به ذکر است که حسین بن علی، رئیس فدراسیون فوتبال اردن در دو روز گذشته در حساب شخصی خود در توئیتر از بیانیه و شکایت این کشور علیه فدراسیون فوتبال ایران خبر داده بود و با مطرح ساختن این ادعای کذب در فضای مجازی جریان بزرگی را علیه فوتبال ایران به راه انداخت.

بر اساس گزارش سایت عربی کوره، یک منبع در فدراسیون فوتبال اردن در ارتباط با تقاضای این کشور از کنفدراسیون فوتبال آسیا به منظور بررسی تعیین جنسیت دروازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان توضیحاتی را ارائه کرد.

دیروز برخی از منابع خبری از پاسخ کنفدراسیون فوتبال آسیا به درخواست فدراسیون فوتبال اردن خبر دادند و عنوان کردند که کنفدراسیون فوتبال آسیا به صراحت جنسیت دروازه بان تیم ایران را «زن» اعلام کرده و به این ترتیب شکایت اردن از اعتبار ساقط شده است. همچنین لازم است که اردن جریمه یک میلیون دلاری به دوروازه بان ایران پرداخت کند.

یک منبع در فدراسیون فوتبال اردن در ارتباط با این موضوع اظهار کرد: فدراسیون فوتبال کشور ما هیچ درخواستی را که مبتنی بر جریمه یک میلیون دلاری باشد دریافت نکرده است. ما از AFC تقاضا کرده‌ایم که در ارتباط با این موضوع به تحقیق بپردازد و تا کنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

طبق آنچه که سایت عربی کوره در گزارش خود اعلام کرده است چنین مسئله ای زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد، همچنین نیازمند بررسی کمیته پزشکی زنان AFC است و به همین دلیل است که تاکنون کنفدراسیون فوتبال آسیا به درخواست کشور اردن پاسخ نداده است.

تیم ملی فوتبال زنان اردن در مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا به رقابت با ایران پرداخت و این بازی پس از تساوی در وقت‌های اصلی و اضافی در نهایت به ضربات پنالتی انجامید. سرانجام نیز ایران با نتیجه ۴ بر ۲ حریف اردنی خود را شکست داد و جواز حضور در جام ملت های آسیا را به دست آورد.

منبع: جماران نیوز