وضعیت نامشخص مرخصی ۹ ماهه زایمان/ مکلف شدن تامین اجتماعی برای اعلام هزینه‌های این طرح

به گزارش جهان بانو، سرانجام پس از ۸ سال، ساز و کار تامین منابع مالی برای بهره مندی مادران از مرخصی ۹ ماهه زایمان با دریافت حقوق کامل مشخص شد. سال ۹۲ مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش پیدا کرد. با این وجود بر سر این موضوع اختلاف وجود داشت که پرداخت […]

به گزارش جهان بانو، سرانجام پس از ۸ سال، ساز و کار تامین منابع مالی برای بهره مندی مادران از مرخصی ۹ ماهه زایمان با دریافت حقوق کامل مشخص شد.

سال ۹۲ مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش پیدا کرد. با این وجود بر سر این موضوع اختلاف وجود داشت که پرداخت حقوق ۳ماه مرخصی بیشتر چگونه باید تامین شود.

موضع سازمان تامین اجتماعی این بود که بر اساس قانون این سازمان تنها در صورت تامین منابع مالی توسط دولت می تواند این‌گونه مصوبات را اجرا کند.

از سوی دیگر برخی از مادران برای شکایت به دیوان عدالت اداری مراجعه کردند و دیوان، دستگاه‌های اجرایی را مکلف به پرداخت حقوق کامل در ۹ ماه مرخصی زایمان کرد.

سرانجام دولت در رابطه با این موضوع یک دستور اکید داد: «سازمان تامین اجتماعی می بایست هزینه‌های اجرای این مصوبه را با هدف پیش‌بینی در بودجه اعلام کند».

حال باید دید که دولت در عمل منابع لازم برای این کار را تامین می‌کند یا قرار است هر سال بر بدهی بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی افزوده شود.

همشهری