وزارت کشور و شرکت مخابرات انگلیس اقدام به راه اندازی سامانه ردیابی و محافظت از زنان کردند

به گزارش جهان بانو، در پی آمار نگران کننده تعرض و آزار جنسی زنان در این کشور، وزارت کشور و شرکت مخابرات انگلیس به راه‌اندازی خط ویژه‌ای برای ردیابی و محافظت از زنان اقدام کرده‌اند. در این طرح پس از شماره‌گیری یا ارسال پیامک به شماره ۸۸۸، سامانه ردیاب تلفن همراه فرد شروع به فعالیت می […]

راه اندازی سامانه محافظت از رنان انگلیس در این کشور

به گزارش جهان بانو، در پی آمار نگران کننده تعرض و آزار جنسی زنان در این کشور، وزارت کشور و شرکت مخابرات انگلیس به راه‌اندازی خط ویژه‌ای برای ردیابی و محافظت از زنان اقدام کرده‌اند.

در این طرح پس از شماره‌گیری یا ارسال پیامک به شماره ۸۸۸، سامانه ردیاب تلفن همراه فرد شروع به فعالیت می کند و اگر وی طبق زمان مقرر به مقصد خود نرسد، اقوام و دوستان او مطلع خواهند شد.

ایده این طرح متعلق به فیلیپ جنسن، مدیر اجرایی شرکت مخابرات انگلیس است. وی در مورد چگونگی رسیدن به این ایده، گفته است که از قتل تکان‌دهنده دو زن جوان که به تازگی در خیابان‌های لندن رخ داده، خشمگین شده است. وی تصمیم دارد تا کریسمس این طرح را راه اندازی کند و در اختیار تمام افراد آسیب‌پذیر جامعه قرار دهد.

در این طرح افراد می‌توانند با فشار یک دکمه، پلیس را از وقوع خطر آگاه کنند. رئیس شرکت مخابرات، نام اولیه این طرح را «من را تا خانه همراه کن» گذاشته است.

پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس نیز ضمن استقبال از اجرای این طرح گفته است که راه اندازی خط ویژه دقیقا از جنس فناوری‌هایی است که باید به سرعت را اندازی شود. وی در مصاحبه با نشریه دیلی میل اضافه کرد: وزارت کشور در ارتباط با این موضوع در حال انجام رایزنی با شرکت مخابرات است.

این اتفاق پس از ماجرای ربودن، آزار جنسی و قتل سارا اورارد، زن جوان انگلیسی توسط افسر پلیس صورت گرفت. این جنایت، جامعه انگلیس را شوکه و حیرت زده کرد و به دنبال آن، موجی از خشم و اعتراض توسط زنان این کشور به وجود آمد. پویشی با عنوان «خیابان‌ها را دوباره از آن خود کنیم» توسط مدافعان حقوق زنان به راه انداخته شد و در نزدیکی محلی که گفته می‌شود خانم اورارد ناپدید شده، چندین تجمع برگزار شده است.

چندی پیش روزنامه گاردین گزارش داد که به طور تقریبی همه زنان جوان در کشور انگلیس مورد آزار جنسی قرار گرفته‌ و برای حل این معضل به مقامات مربوطه اعتمادی ندارند. بر اساس داده های این گزارش، ۹۷ درصد زنان بین گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال مورد آزار جنسی قرار گرفته‌ و ۸۰ درصد زنان از همه گروه‌های سنی نیز گفته‌اند که آزار جنسی را در فضای عمومی هم تجربه کرده اند.

البته مشکل رسوایی اخلاقی در انگلیس به اداره پلیس این کشور محدود نمی شود و رسانه‌های انگلیسی مدتی پیش گزارش دادند که فساد اخلاقی و آزار جنسی در میان نمایندگان پارلمان این کشور به دلیل سکوت مقام‌های ارشد به امری معمول و رایج بدل شده است.

یک حقوقدان انگلیسی پس از رسوایی مفاسد اخلاقی ساکنان کاخ وست مینستر، این تحقیقات را منتشر کرد و بر این اساس به نظر می رسد که براثر رواج فرهنگ سکوت و چاپلوسی در مجلس این کشور، آزار و اذیت جنسی همچنان ادامه دارد و به عنوان یک معضل پنهان باقی مانده است.

منبع: ایرنا