نقش مهم زنان فلسطینی در مبارزات ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی

زنان فلسطینی طی چند دهه گذشته موفق شده‌اند توانمندی و مسئولیت پذیری خود را در مبارزه با رژیم صهیونیستی و تقویت مقاومت برای مقابله با توطئه‌ها به اثبات برسانند. به گزارش جهان بانو، زن فلسطینی در ایجاد یک جامعه‌ قدرتمند و توانمندسازی آن با هدف خنثی سازی تمام توطئه‌‌هایی که علیه ملت فلسطین طراحی می‌شود، […]

زنان فلسطینی طی چند دهه گذشته موفق شده‌اند توانمندی و مسئولیت پذیری خود را در مبارزه با رژیم صهیونیستی و تقویت مقاومت برای مقابله با توطئه‌ها به اثبات برسانند.

به گزارش جهان بانو، زن فلسطینی در ایجاد یک جامعه‌ قدرتمند و توانمندسازی آن با هدف خنثی سازی تمام توطئه‌‌هایی که علیه ملت فلسطین طراحی می‌شود، نقش مهمی ایفا کرده است.

زنان فلسطینی فرزندان خود را در راه آزادی و مقاومت تقدیم کردند و در دفاع از وجب به وجب خاک فلسطین در مقابل ماشین جنگی صهیونیست‌ها به مبارزه برخاستند.

«اسمهان عبدالعال» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در رابطه با مبارزات زنان فلسطینی بیان کرد: می‌خواهم این پیام را به مردم جهان برسانم که زن فلسطینی نماد و الگوی مقاومت است. شرایط زن فلسطینی شرایطی است که می‌تواند الگوی هر زنی در جهان باشد، چرا که با تقدیم همسر و فرزندان خود در راه خدا و مسجدالاقصی یک نمونه ارزشمند از صبر و استقامت را در برابر دیدگان جهانیان به تصویر می کشد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در طول سال‌های اشغال فلسطین صدها بانوی فلسطینی را دستگیر کرده و در زندان‌های خود با بدترین شرایط تحت بازداشت قرار داده است. این زنان شرایط بسیار بدی را در زندان های رژیم صهیونیستی تجربه می کنند و تا به امروز نیز همچنان سی و دو زن فلسطینی در زندان‌های این رژیم در معرض انوع اهانت‌ها و شکنجه ها قرار دارند. شرایط «اسراء الجعابیص» از دیگر بانوان تحت بازداشت رژیم اسرائیل بدتر است، چرا که وی از سوختگی ۷۰ درصدی بر اثر شکنجه ها و آزار و اذیت ها در تمام نقاط بدنش رنج می‌برد.

«آمنه حمید» معاون مسئول چارچوب زنان جهاد اسلامی نیز در رابطه با مقاومت زنان فلسطینی اظهار داشت: زنان فلسطینی طی چند دهه گذشته موفق شده‌اند توانمندی و مسئولیت پذیری خود را در مبارزه با رژیم صهیونیستی و تقویت مقاومت برای مقابله با توطئه‌ها به اثبات برسانند. امروز اشغالگران خانه های ما را تخریب می‌کنند، اما زنان قدرتمندانه مسئولیت خانواده خود را بر عهده می‌گیرند. اسیران زن در زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز در جنگی نابرابر و همیشگی با مسئولین زندان‌ها به سر می برند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که اشغالگران با تمام ابزارها برای نابودی عزم و اراده اسیران زن تلاش می کنند، آنها ثابت قدم و استوار به مبارزه خود ادامه می دهند. ما در این روزها به تمام بانوان اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی درود می‌فرستیم.

گزارش‌های متعدد نشان دهنده آن است که زنان فلسطینی نسبت به سایر اقشار ملت فلسطین بیشترین آسیب ها را از سیاست‌های این رژیم متحمل شده اند. سیاست‌‌هایی که آوارگی، محاصره، چپاول زمین و تجاوزگری تنها قسمتی از آنها است.

زنان همچنین به مقابله با سیاست‌های اخراج در قدس و دیگر شهرهای کرانه باختری می‌پردازند و در برابر آنها ایستادگی می کنند و این سوای سلب آزادی آنها در مراسم عبادی است.

زن فلسطینی با توجه به نمونه‌های زنده‌ای که در ساختن یک ملت مبارز و مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست از خود نشان داده است، تا همیشه نماد مبارزه و مقامت باقی خواهد ماند.