نشست همسر وزیر خارجه ایران با همسران سفرا و دیپلیمات های خارجی

به گزارش جهان بانو، نشست همسر وزیر امور خارجه با همسران سفرای خارجی مقیم تهران به منظور آشنایی همسران سفرا و دیپلمات‌های ارشد کشورهای مختلف با ریاست جدید انجمن در دفتر مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد.‌ در این نشست همسر امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران ضمن خوش آمدگویی به همسران دیپلمات ها برخی زمینه‌های […]

نشست همسر وزیر خارجه ایران با همسران سفرا و دیپلیمات های خارجی

به گزارش جهان بانو، نشست همسر وزیر امور خارجه با همسران سفرای خارجی مقیم تهران به منظور آشنایی همسران سفرا و دیپلمات‌های ارشد کشورهای مختلف با ریاست جدید انجمن در دفتر مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد.‌ در این نشست همسر امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران ضمن خوش آمدگویی به همسران دیپلمات ها برخی زمینه‌های همکاری و فعالیت های مشترک را تشریح کرد.

وی با اشاره به اهمیت همگرایی و همکاری انجمن همسران سفرا و دیپلماتهای وزارت امور خارجه ایران (DLA) با انجمن همسران سفرا و دیپلماتهای کشورهای خارجی مقیم در ایران  (DSG)، این ارتباطات را برای رشد و گسترش روابط دوستانه کشورها و انتقال تجربیات سازنده با یکدیگر تاثیرگذار دانست.

همسر امیر عبداللهیان برنامه های گسترده و در دست اقدام را برشمرد و بیان کرد که با تلاش‌های همه جانبه دولت جدید و روند موفق واکسیناسیون عمومی در ایران، ما تلاش می‌کنیم تا با بهتر شدن شرایط، برنامه های متنوعی را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم. این برنامه ها در بستر ارزشهای ایرانی-اسلامی و فرهنگ اصیل ما طراحی شده اند و چارچوب هایی را فراهم می کنند تا همسران دیپلماتها و سفرای مقیم ایران، هر چه بهتر و بیشتر با سنت ها و آداب ملی، دینی و ابعاد مردمی، سیاسی، فرهنگی، علمی و هنری آشنا شوند. این سنن و آداب با انقلاب بزرگ اسلامی هویت اصیل خود را پررنگ تر کرده اند،.

لازم به ذکر است که در این نشست تعدادی از همسران سفرای کشورهای مختلف اروپایی، آمریکای لاتین و قاره آسیا و همچنین تعدادی از همسران دیپلمات ها و سفرای ایرانی و مدیر کل زنان و حقوق بشر وزارت امورخارجه حضور یافته بودند. همسران این دیپلمات ها ضمن معرفی خود، احساسات و تجربیات بسیار خوبی که از زندگی در ایران داشتند را بیان کردند و در گزارشی کوتاه به ارائه فعالیت انجمن همسران دیپلمات های کشورهای مقیم در ایران (DSG) پرداختند. آن ها تقاضا کردند تا ارتباط انجمن همسران دیپلمات های کشورهای مقیم در ایران با انجمن همسران سفرا و دیپلماتهای ایرانی (DLA)  هرچه بیشتر افزایش یابد. شرکت کنندگان با ابراز امیدواری بیان کردند که مایل هستند تا برنامه های مشترک هر دو انجمن بتواند بستری برای معرفی هرچه بهتر ایران و ارتباطات گسترده تر میان کشورها باشد.

منبع: همشهری آنلاین