نخستین نشست هم اندیشی دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده در دولت سیزدهم برگزار شد

به گزارش جهان بانو، نخستین نشست هم اندیشی دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده در دولت سیزدهم به منظور بررسی اولویت ها و مشکلاتی که در رابطه با خانواده و بانوان وجود دارد، با حضور متخصصان و متفکران این حوزه به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.  انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس […]

نخستین نشسن هم اندیشی زن و خانواده در دولت سیزدهم برگزار شد

به گزارش جهان بانو، نخستین نشست هم اندیشی دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده در دولت سیزدهم به منظور بررسی اولویت ها و مشکلاتی که در رابطه با خانواده و بانوان وجود دارد، با حضور متخصصان و متفکران این حوزه به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

 انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تصریح کرد: لازم است که با ستاد ملی زن و خانواده همکاری شود و چنین جلساتی نیز به صورت منظم برگزار شود. درحال حاضر به منظور ارتقاء و بهبود موقعیت و جایگاه معاونت زنان و خانواده در حال انجام مجموعه ای از برنامه ریزی‌ها هستیم. همچنین سعی می کنیم تا توانایی معرفی زن و خانواده تراز انقلاب اسلامی را در سطح بین المللی و ملی به دست آوریم.

خزعلی اضافه کرد: از زمانی که آقای رئیسی به ریاست جمهوری رسیدند بر توجه به مسائل زن و خانواده و تدوین لوایح و قوانینی که بتواند از آسیب های این حوزه کم کند و این جایگاه را ارتقاء ببخشد، تاکید کرده است. ایشان بر موضوعاتی مانند پیشگیری از طلاق و مدیریت آسیب هایی که این موضوع اجتماعی به دنبال دارد و نیز تلاش برای ازدواج جوانان تاکید نموده است.

وی بیان کرد: طراحی و اجرایی کردن برنامه هایی در دو بخش توانمندسازی و کارآفرینی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار توسط معاونت زنان و خانواده ریاست جمهور در اولویت قرار دارد. در کنار این فعالیت ها برنامه‌هایی نیز برای افرادی که خواهان اداره زندگی خود به روشی عزت مندانه هستند تدارک دیده خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در ادامه گفت: اما دومین برنامه که برنامه مهمی نیز هست و این معاونت آن را در دستور کار خود قرار خواهد داد، پیشگیری از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و بسیاری از مسائل این چنینی است که در مسائل اقتصادی ریشه دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این نشست ها در مرحله اول در تدوین و طراحی قوانین بخش زن و خانواده که از ارکان مهم و زیربنایی است، گام های مثبثی برداشته شود و افزود: ما امیدوار هستیم که با ارائه نظرات و ایده های کنشگران و متخصصان این حوزه و با همفکری و همکاری آن ها بتوانیم راهکار موثری را برای حل معضلات این حوزه در پیش گیریم.

خزعلی عنوان کرد: در این نشست به موضوع بانوان خواهیم پرداخت، چرا که مسائل و مشکلات آن ها باید به طور مستقل مشاهده شود و مرتفع گردد. ما در گام بعدی به موضوع خانواده که محور اصلی و تاثیر گذار آن بانوان هستند، به صورت جدی وارد خواهیم شد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تاکید کرد: موضوع آسیب های اجتماعی از اهمیت بسیاری برخوردار است، بنابراین تلاش می‌کنیم تا جلساتی با فواصل زمانی هر چند هفته یکبار با متخصصان و اندیشمندان دارای دیدگاه های مختلف و نیز جناح ها و گروه های گوناگون برگزار کنیم تا پیشنهادات خود را در قالب راهکارهای مناسب برای برطرف کردن آسیب ها به ما ارائه دهند.

منبع: ایرنا