نتایج یک پژوهش در دانشگاه هاروارد: واکنش جنین های مذکر و مونث به ویروس کرونا متفاوت است

به گزارش جهان بانو، پژوهشگران دانشگاه هاروارد کشف کردند که جنین‌های مذکر در واکنش به ویروس کرونا فعالیت ایمنی بیشتری در قیاس با جنین‌های مونث از خود نشان می دهند. گفتنی است که این پژوهش ها با همکاری ۶۸ زن داوطلب باردار به انجام رسید و از این تعداد ۳۸ نفر در سه‌ماهه سوم بارداری […]

یافته های جدید پژوهشگران دانشگاه هاروارد در مورد دوران بارداری

به گزارش جهان بانو، پژوهشگران دانشگاه هاروارد کشف کردند که جنین‌های مذکر در واکنش به ویروس کرونا فعالیت ایمنی بیشتری در قیاس با جنین‌های مونث از خود نشان می دهند.

گفتنی است که این پژوهش ها با همکاری ۶۸ زن داوطلب باردار به انجام رسید و از این تعداد ۳۸ نفر در سه‌ماهه سوم بارداری مبتلا به کرونا ویروس شده بودند.

سایر داوطلبان بدون اینکه به کووید ۱۹ مبتلا شوند، دوران بارداری خود را در سلامت کامل سپری کرده بودند. در هر دو گروه تعداد جنین‌های مذکر و مونث در حالت تساوی قرار داشت.

یافته های این مطالعات نشان می دهد که واکنش ایمنی شدیدتر جنین‌های مذکر در رحم با سطح بالاتر ژن‌ها و پروتئین‌های خاصی ارتباط دارد که باعث محافظت بیشتر از جنین می‌شوند. با این وجود ممکن است که این واکنش ایمنی باعث التهاب شود و می تواند جنین را در معرض ریسک‌های جدید قرار دهد.

همچنین ابتلای بانوان باردار به کرونا ویروس می تواند سطح پایین‌تری از ایمنی در برابر کووید ۱۹ را به جنین‌های مذکر انتقال دهد و این موضوع ممکن است ریسک ابتلا به کرونا ویروس را در جنین‌های مذکر با افزایش رو به رو کند.

در حقیقت جنسیت جنین بر توانایی مادر در تولید پادتن‌های ویروس کرونا و نیز انتقال پادتن‌ها به جنین تاثیرگذار است.

لازم به ذکر است که گزارش کامل این مطالعات در نشریه Science Translational Medicine انتشار یافته است.

منبع: ایرنا