میزان فروش «اچ‌اندام» کمتر از دوران قبل از کووید

دنیای‌اقتصاد: میزان فروش H&M در سه ماه منتهی به پایان آگوست کمتر از حد انتظار بود و در سطحی بسیار پایین‌تر از دوران قبل از همه‌گیری کرونا باقی ماند، چراکه محدودیت‌های بیماری کووید-۱۹ هنوز بسیاری از خریداران را از فروشگاه‌ها دور نگاه داشته است. اچ‌اند‌ام یک شرکت خرده‌فروشی پوشاک چند‌ملیتی سوئدی است که به دلیل […]

دنیای‌اقتصاد: میزان فروش H&M در سه ماه منتهی به پایان آگوست کمتر از حد انتظار بود و در سطحی بسیار پایین‌تر از دوران قبل از همه‌گیری کرونا باقی ماند، چراکه محدودیت‌های بیماری کووید-۱۹ هنوز بسیاری از خریداران را از فروشگاه‌ها دور نگاه داشته است. اچ‌اند‌ام یک شرکت خرده‌فروشی پوشاک چند‌ملیتی سوئدی است که به دلیل فروش لباس‌های روز برای مردان، زنان، نوجوانان و کودکان مشهور است. از نوامبر ۲۰۱۹ ، H&M در ۷۴ کشور جهان با بیش از ۵ هزار فروشگاه تحت برندهای مختلف این شرکت فعالیت می‌کند و بیش از ۱۲۶ هزار موقعیت شغلی تمام وقت در سراسر جهان ایجاد کرده است. این شرکت دومین خرده‌فروش بزرگ پوشاک جهانی پس از ایندیتکس شرکت مادر Zara است که در اسپانیا مستقر است. به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از ریتیل دیتیل، محدودیت‌ها همچنان نقش مهمی ‌را در میزان فروش فروشگاه‌های بزرگ دارند. در سه ماه گذشته، درآمد H&M با افزایش ۹درصدی به ۶/ ۵۵میلیارد کرون سوئد (۵/ ۵میلیارد یورو) رسید، اما این میزان بسیار کمتر از ۱۴‌درصد رشد فروش خالص‌ پیش‌بینی‌شده توسط تحلیلگران بود. این در حالی است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۹، یعنی قبل از همه‌گیری کرونا، فروش آن ۱۱‌درصد کاهش یافته است، زیرا محدودیت‌های دوران کووید و تعطیلی‌های آن به ویژه در آسیا و استرالیا مانع از فروش مناسب این فروشگاه شده است. در آغاز سه ماه سوم‌، حدود ۱۸۰ فروشگاه این شرکت موقتا بسته شدند. در بسیاری از بازارها، فروشگاه‌هایی که مجاز به فعالیت بودند با محدودیت‌هایی روبه‌رو بودند که از آن جمله می‌توان به ساعت کار کمتر یا محدودیت در حضور تعداد مشتریان مجاز در فروشگاه اشاره کرد. در پایان ماه آگوست، حدود صد فروشگاه هنوز موقتا بسته بودند.