ممنوعیت تبلیغ تزریق بوتاکس در فضای مجازی توسط افراد مشهور در بریتانیا

به گزارش جهان بانو، پس از افزایش «غیرقابل‌قبول» گزارش‌های آسیب های جسمی عمل‌های زیبایی در بریتانیا، افرادی که به تزریق بوتاکس یا سایر پرکننده‌ها اشتغال دارند، بر اساس قوانین جدید باید مجوز فعالیت در این حوزه را کسب کنند. پس از هشدار وزیر بهداشت بریتانیا در خصوص افزایش موارد صدمات جسمی مربوط به تزریق بوتاکس، مقامات این […]

زنان گوشه و کنار دنیا چگونه خود را زیبا نگه می‌دارند

به گزارش جهان بانو، پس از افزایش «غیرقابل‌قبول» گزارش‌های آسیب های جسمی عمل‌های زیبایی در بریتانیا، افرادی که به تزریق بوتاکس یا سایر پرکننده‌ها اشتغال دارند، بر اساس قوانین جدید باید مجوز فعالیت در این حوزه را کسب کنند.

پس از هشدار وزیر بهداشت بریتانیا در خصوص افزایش موارد صدمات جسمی مربوط به تزریق بوتاکس، مقامات این کشور تصمیم دارند تا قوانین جدیدی در ارتباط با این حوزه تصویب کنند.

هدف این طرح ایجاد استانداردهای منسجمی است که افراد در صورت تمایل به انجام روش‌های زیبایی غیر جراحی باید به رعایت این استانداردها بپردازند. همچنین این قانون استانداردهای بهداشتی و ایمنی را برای مکان‌هایی که این تزریق‌ها در آنجا انجام می‌شود تعیین می‌کند.

گفتنی است که اظهارنظر وزیر بهداشت بریتانیا پس‌ازآن صورت گرفت که گزارشی در ارتباط با اعمال جراحی یا تزریقات زیبایی در نشریه تایمز منتشر گردید.

پس‌ازاینکه خبرنگاران تایمز دریافتند که آرایشگران پیشنهاد تزریق بوتاکس در «بازار سیاه» را به زنان می‌دهند، تحقیقاتی را آغاز کردند.

این نشریه در گزارش خود فاش کرده است: «برخی از افراد بدون اینکه دارای صلاحیت پزشکی حرفه‌ای باشند، از رسانه‌های اجتماعی برای هدف قرار دادن زنان و دختران استفاده می‌کنند. آن ها تظاهر می‌کنند که این روش های درمانی بی‌خطر است و در بهبود ظاهر آن‌ها تاثیر بسزائی دارد. بسیاری از این افراد از محصولاتی استفاده می‌کنند که در بریتانیا از نظر رعایت فاکتورهای ایمنی مورد تایید قرار نگرفته اند. استفاده از مواد غیراستاندارد استفاده کنندگان این محصولات زیبایی را در معرض خطر بدشکلی مادام‌العمر قرار می‌دهد.»

ماریا کالفیلد، وزیر ایمنی بیمار و مراقبت‌های اولیه نیز در ارتباط با این موضوع اظهار کرد: انتشار تصاویر آنلاین در فضای مجازی منجر به افزایش تقاضا برای بوتاکس و سایر پرکننده‌ها شده است و در نتیجه تعداد افرادی که از عواقب اعمال بد انجام شده رنج می‌برند نیز افزایش پیدا کرده است.

لازم به ذکر است که در این قانون انجام چنین تزریق‌هایی برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع اعلام شده است. همچنین، تبلیغ روش های زیبایی غیر جراحی در رسانه‌های اجتماعی و به خصوص تبلیغ آن ها توسط افراد تأثیرگذار و مشهور در فضای مجازی که موجب گرایش افراد در گروه سنی نوجوان به انجام تغییرات ظاهری در بدن خود می شود، ممنوع اعلام شده است.