مرگ سالانه هشت هزار زن یمنی در نتیجه محاصره ائتلاف سعودی

به گزارش جهان بانو، نشست علمی در ارتباط با وضعیت بانوان باردار و نوزادان یمنی در بیمارستان «سبعین» شهر صنعاء، پایتخت یمن برگزار شد. طه المتوکل، وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن در این نشست اظهار کرد: هشت هزار تن از زنان یمنی هر سال بر اثر عوارض ناشی از بارداری و زایمان و در […]

مرگ سالانه هشت هزار زن یمنی در نتیجه محاصره ائتلاف سعودی

به گزارش جهان بانو، نشست علمی در ارتباط با وضعیت بانوان باردار و نوزادان یمنی در بیمارستان «سبعین» شهر صنعاء، پایتخت یمن برگزار شد.

طه المتوکل، وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن در این نشست اظهار کرد: هشت هزار تن از زنان یمنی هر سال بر اثر عوارض ناشی از بارداری و زایمان و در نتیجه محاصره قربانی شده و جان خود را از دست می‌دهند. همچنین اگر بخواهیم در رابطه با مرگ نوزادان یمنی به ارائه آمار بپردازیم، باید گفت که به طور میانگین هر سال ۸۰ الی ۱۰۰ هزار نوزاد در این محاصره می‌میرند.

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن افزود: بیشتر از ۷۰ درصد داروهای حوزه زنان و زایمان موجود نیست، دسترسی به آن ها وجود ندارد و ائتلاف سعودی از ورود آنها جلوگیری می‌کند. این ائتلاف از سلاح‌های شیمیایی در حملات خود استفاده می‌کند و این مسئله موجب افزایش نابهنجاری‌ها در بین نوزادان و کودکان یمنی شده است. تعداد زنان و کوکانی که بر اثر نتایج محاصره جان خود را از دست می‌دهند، چندین برابر کشته‌شدگان توسط سلاح هاست.

وی ضمن بیان اینکه ائتلاف سعودی مرتکب بزرگترین جنایت جنگی تاریخ در حق زنان و کودکان یمنی شده است، تصریح کرد: محاصره یمن و حملات ائتلاف سعودی درد و رنج بسیاری را بر زنان و کوکان تحمیل کرده است و تنها راه پایان یافتن رنج آنان، توقف و پایان هر نوع جنگ و محاصره است.

منبع: خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ