راه اندازی مراکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان در کشور

با برنامه ریزی‌های انجام شده مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان در 5 استان کشور راه‌اندازی می‌شود.

امروز نخستین مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان جنوب شرق با حضور مدیر شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان کشور، شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی، زهرا شیخی عضو فراکسیون سلامت مجلس شورای اسلامی و استاندار سیستان و بلوچستان در زاهدان افتتاح شد.

عوامل ایجاد کننده سرطان سینه در بانوان

مدیر شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان کشور در این مراسم اظهار کرد: سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در بین بانوان است و هر دو دقیقه یک زن به این بیماری مبتلا می‌شود، تشخیص زودهنگام در درمان این بیماری بسیار مؤثر است اما باید برای پیشگیری از بیماری برنامه‌ریزی و تلاش شود.

در کشورهای دیگر بیش از ۹۰ درصد بعد از ابتلاء به بیماری درمان شده و بهبود پیدا می‌کنند.

مدیر شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان کشور خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است این شبکه توسعه یافته و تا پایان سال در پنج یا ۶ استان دیگر نیز راه‌اندازی شود.

عباس صفدری، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در این مرکز خدماتی از جمله سونوگرافی، ماموگرافی، تراکم مغز استخوان و غربالگری رایگان سرطان بانوان ارائه خواهد شد و جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و نهاد مقدس فرهنگی در حوزه‌های مختلف مشغول خدمت‌رسانی است و در سطح استان طی سالیان اخیر در عرصه پژوهش و فناوری اقدامات خوبی را به تناسب نیاز استان آغاز کرده است.

کلینیک دندانپزشکی این مرکز مدتی قبل با ۲۰ دستگاه یونیت فعال شده، که در مراکز دندانپزشکی غیردولتی استان می‌توان گفت بی‌نظیر است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تعرفه این مرکز عمومی و خیلی پایین‌تر از تعرفه مراکز خصوصی است، مراجعات مردم نیز در بخش دندانپزشکی بسیار زیاد است، در بخشی که امروز افتتاح می‌شود مقرر شده خدمات با تعرفه عمومی ارائه شود و با نیازسنجی‌هایی که شده خدمات وسیع‌تر و بروزی را برای مردم این استان پهناور و مرزداران کشور ارائه خواهیم داد.

صفدری گفت: تلاش داریم در حوزه گیاهان یک مرکز رشد واحدهای فناور را فعال کنیم که در حوزه طب سنتی و مسائل مرتبط با گیاهان دارویی فعالیت خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی، یک مرکز آزمون استخدامی با مجوز سازمان امور اداری راه‌اندازی شده است و برای جذب نیروهای بیمارستان خصوصی پارس زاهدان که بیش از ۳۰۰ نفر نیاز داشت هفت هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون شرکت کردند و برگزاری سایر آزمون‌ها نیز در این مرکز انجام می‌شود.

فارس