مدیرکل دفتر مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی: بیشتر تماس گیرندگان با خط ۱۴۸۰ خانم ها هستند

به گزارش جهان بانو، بهزاد وحیدنیا، مدیرکل دفتر مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی کشور، در ارتباط با بیشترین تماس‌ها با خط تلفنی ۱۴۸۰ که به منظور دریافت خدمات مشاوره و روانشناسی ایجاد شده است، اظهار کرد: بیشترین تماس‌ها با این خط تلفنی، به مشکلات روانی- اجتماعی مربوط است که در میان آنها مشکلات خانواده به وفور بیان […]

بیشترین تعداد تماس گیرندگان خط 1480 خانم ها هستند

به گزارش جهان بانو، بهزاد وحیدنیا، مدیرکل دفتر مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی کشور، در ارتباط با بیشترین تماس‌ها با خط تلفنی ۱۴۸۰ که به منظور دریافت خدمات مشاوره و روانشناسی ایجاد شده است، اظهار کرد: بیشترین تماس‌ها با این خط تلفنی، به مشکلات روانی- اجتماعی مربوط است که در میان آنها مشکلات خانواده به وفور بیان می شود؛ مواردی مانند مشکلات و درگیری با افراد خانواده، مشکلات مرتبط با کودک و نوجوان و مسائلی که به مشکلات خُلقی مربوط می شود.

وی افزود: تماس خانم ها با خط تلفنی ۱۴۸۰ بیشتر است. با وجود این، تماس گیرنده مرد هم زیاد داریم، اما تفاوت چشم گیری میان مشکلات آنها وجود ندارد.

مدیرکل دفتر مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی تصریح کرد: در حال حاضر تماس‌های مردم تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفته و این مسئله در تماس‌های آنان مشهود است. بسیاری از مشکلاتی که مردم برای رفع آن ها در تماس و ارتباط با مشاوران ما مطرح می‌کنند، ناشی از پیامدهای کروناست.

وحید نیا یادآور شد: با توجه به اعمال محدودیت تردد و لزوم ماندن در خانه پس از شیوع کرونا، مردم بیش از پیش به استفاده از مشاوره تلفنی تمایل داشتند و در نتیجه اطلاع رسانی به مردم جهت استفاده از خدمات رایگان این خط نیز، به میزان قابل توجهی تماس‌ها را افزایش داد.

وی اضافه کرد: با توجه به بیماری کرونا و محدودیت‌هایی که این بیماری به دنبال داشته است، مشکلات خانوادگی مانند دیگر مشکلات، جزو موارد مطرح شونده در تماس‌های خط ۱۴۸۰ است. به هرحال سبک زندگی ما به دلیل بیماری کرونا تغییر کرده است و این مسئله بر تمام ابعاد زندگی افراد تاثیرگذار بوده است و زندگی زناشویی هم از جمله این موارد است.

منبع: خبرگزاری برنا