مدال سرعت/ درخشش بانوان دونده ایران در مسابقات جمهوری آذربایجان

به گزارش جهان بانو، تیم ملی دو و میدانی بانوان کشورمان در رقابت های بین‌المللی جمهوری آذربایجان موفق به کسب هفت مدال شد و یک رکورد ملی جدید نیز به ثبت رساند. پریچهر شاهی با کسب ۲ مدال طلا و ارتقاء رکورد یک ماده به عنوان موفق‌ترین ورزشکار ایران در این رقابت ها ظاهر شد. […]

به گزارش جهان بانو، تیم ملی دو و میدانی بانوان کشورمان در رقابت های بین‌المللی جمهوری آذربایجان موفق به کسب هفت مدال شد و یک رکورد ملی جدید نیز به ثبت رساند.

پریچهر شاهی با کسب ۲ مدال طلا و ارتقاء رکورد یک ماده به عنوان موفق‌ترین ورزشکار ایران در این رقابت ها ظاهر شد. این بانوی ورزشکار کشورمان در ماده ۱۵۰۰ متر زمان ۴ دقیقه و ۳۴ ثانیه و ۱۹ صدم ثانیه را به ثبت رساند و در ماده ۳۰۰۰ متر با مانع نیز با ثبت زمان ۹ دقیقه و ۵۴ ثانیه و ۱۱ صدم ثانیه در جایگاه نخست قرار گرفت. همچنین وی موفق شد رکورد ۳۰۰۰ متر کشورمان را نیز پس از ۱۲ سال بشکند. این رکورد پیش از این در اختیار «لیلا ابراهیمی» با زمان ۱۰ دقیقه و ۶ ثانیه و ۱ صدم ثانیه قرار داشت.

کژان رستمی نیز در ماده ۴۰۰ متر با ثبت زمان ۵۷.۹۷ ثانیه موفق به کسب مدال طلا شد و در ۲۰۰ متر نیز با به ثبت رساندن رکورد ۲۵.۰۶ ثانیه در رده دوم قرار گرفت. ساناز امیری‌پور و سارینا ساعدی از دیگر بانوان دونده ایران بودند که با کسب مدال های نقره و برنز برای کشورمان افتخارآفرینی کردند.