محوطه جریمه / اعطای حقوق برابر به بازیکنان تیم‌های ملی فوتبال زنان و مردان آمریکا

فدراسیون فوتبال آمریکا اعلام کرد که برای تیم‌های ملی زنان و مردان این کشور حقوق برابر در نظر گرفته شده است. به گزارش جهان بانو، فدراسیون فوتبال ایالات متحده از قرارداد تیم‌های ملی فوتبال زنان و مردان این کشور رونمایی کرد. بر مبنای این قرارداد تیم‌های ملی این کشور جوایز برابری در ازای عملکرد خود در […]

فدراسیون فوتبال آمریکا اعلام کرد که برای تیم‌های ملی زنان و مردان این کشور حقوق برابر در نظر گرفته شده است.

به گزارش جهان بانو، فدراسیون فوتبال ایالات متحده از قرارداد تیم‌های ملی فوتبال زنان و مردان این کشور رونمایی کرد. بر مبنای این قرارداد تیم‌های ملی این کشور جوایز برابری در ازای عملکرد خود در رقابت‌های مختلف همچون جام جهانی دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است که درگذشته فدراسیون فوتبال این کشور با تیم ملی بانوان خود به‌منظور پرداخت حقوق برابر با مردان به توافق رسیده بود. طبق این توافق‌نامه ده‌ها بازیکن کنونی و پیشین این تیم ۲۴ میلیون دلار به‌عنوان تسویه‌حساب دریافت می‌کنند.

گفتنی است که این قراردادها تا سال ۲۰۲۸ میلادی اعتبار دارد و بازیکنان این تیم‌ها ازاین‌پس دستمزد برابری دریافت خواهند کرد. در حال حاضر آمریکا تنها فدراسیون فوتبال در جهان است که جوایز اهدایی به بازیکنان تیم‌های ملی مردان و زنان در جام جهانی را به میزان برابر اهدا می‌کند.

در سال ۲۰۱۹ اتحادیه فوتبال بانوان ایالات متحده اقدامات فدراسیون فوتبال این کشور را در راستای تبعیض جنسیتی اعلام کرد و به دلیل اختلاف دستمزد زیاد با بازیکنان تیم ملی مردان از دادگاه شکایت کرد.