محققان موفق به کشف ارتباط میان ناباروری در زنان و سندرم پرالت شدند

به گزارش جهان بانو، تعدادی از پژوهشگران ارتباط مشترکی را میان یائسگی زودرس یا ناباروری در زنان و سندرم پرالت که یک بیماری ژنتیکی نادر است و به کاهش شنوایی در زنان و مردان منجر می شود، شناسایی کرده‌اند.  گفتنی است که نتایج تحقیقات پژوهشگران دانشگاه منچستر انگلستان می‌تواند منجر به ایجاد تحول در تشخیص […]

محققان موفق به کشف ارتباط میان ناباروری در زنان و سندرم پرالت شدند

به گزارش جهان بانو، تعدادی از پژوهشگران ارتباط مشترکی را میان یائسگی زودرس یا ناباروری در زنان و سندرم پرالت که یک بیماری ژنتیکی نادر است و به کاهش شنوایی در زنان و مردان منجر می شود، شناسایی کرده‌اند.

 گفتنی است که نتایج تحقیقات پژوهشگران دانشگاه منچستر انگلستان می‌تواند منجر به ایجاد تحول در تشخیص سندرم پرالت و درمان آن شود.

یافته های این تحقیق هشت ژن مختلف را نشان می دهد و مشخص می کند که این ژن ها می‌توانند باعث به وجود آمدن این وضعیت شوند.

همچنین بیل نیومن که سرپرستی این تیم پژوهشی را بر عهده دارد، در این رابطه بیان کرد: این پژوهش ۱۰ سال پیش آغاز شد؛ زمانی که در بیمارستان سنت مری یک خانواده محلی به سندرم پرولت مبتلا شده بودند. پس از انجام برخی پژوهش های ژنتیکی، پزشکان یک ژن جدید و تغییراتی در آن ژن را مورد شناسایی قرار دادند و دریافتند که این ژن باعث به وجود آمدن این بیماری شده بود.

سرپرست این تیم پژوهشی افزود: پس از اینکه این کشف علمی به اشتراک گذاشته شد، با درخواست‌هایی از نقاط مختلف جهان رو به رو شدیم که از ما تقاضا داشتند با انجام تعدادی آزمایش بر روی بیماران آن ها ببینیم که آن بیماران نیز تغییراتی در همین ژن دارند یا خیر.

نیومن در ادامه گفت: ما می‌دانیم که این ژن‌ها در قسمتی از سلول به نام میتوکندری از اهمیت برخوردارند و همچنین می‌دانیم که بعضی از بافت‌های بدن ما به زمان عدم فعالیت میتوکندری حساسیت بسیاری دارند. به دلیل همین موضوع است که ما معتقدیم این مشکلات شنوایی و تخمدان به طور همزمان اتفاق می‌افتد.

لازم به ذکر است که دختران به طور معمول این تشخیص را تا سن بلوغ دریافت نمی‌کنند. به همین دلیل تشخیص زودهنگام می تواند به زنان جوان کمک ‌کند تا در مورد حفظ تخمک‌های خود پیش از دوران یائسگی تصمیم‌گیری کنند تا امکان تولید مثل برای آن ها در سنین بالاتر وجود داشته باشد.

منبع: مهر