ادامه دار بودن محدودیت های زنان فلسطینی بعد از آزادی

یکی از زنان زندانی به نام «أهداب حورانی» از شهر حیفا، داخل فلسطین که به‌دلیل انتشار پستی در شبکه های اجتماعی که با مردم غره همدردی می‌کرد، بازداشت شده بود اکنون بعد از آزادی از شرایط تلخ روزهای زندان و آزادی می‌گوید.

 حورانی طی معامله تبادل اسرا بین جنبش حماس و اشغالگران اسرائیلی در۳۰ نوامبر(۹آذر ) آزاد شد. این همدردی منجر به زندانی شدن و محرومیت وی از کار پس از آزادی نیز شد.

به گزارش جهان بانو و به نقل از العربی الجدید، خانم حورانی چهل ساله، قبل از دستگیری در ۲۳ اکتوبر(۱ آبان ۱۴۰۲) در مدرسه «راموت» حیفا، جایی که مقامات اشغالگر اسرائیل او را به «تحریک و همبستگی با یک سازمان تروریستی» متهم کردند، به عنوان مشاور آموزش کار می‌کرد.

حورانی گفت: روابطم با همکاران یهودی و عربم خوب بود به‌طوریکه آن ها از اخراج و تشکیل کمیته انظباطی برای من متعجب شدند. امروز به سختی می‌توانم کاری پیدا کنم، چون پرونده امنیتی دارم و وقتی از زندان بیرون آمدم حساب بانکی‌ام توسط دولت بسته شد و تلفنم توقیف شد. الان نمیدانم چطور شغلی پیدا کنم، به‌دلیل پرونده امنیتی، من را استخدام نمی‌کنند.

محدودیت های مستمر برای زنان زندانی فلسطینی

حورانی در مورد شرایط بازداشت خود گفت: زندان خیلی سخت بود، از سالن غذاخوری و آشپزی محروم بودیم، ما مجبور بودیم غذاهای نیمه پخته و خام زندان را بخوریم و همیشه برنج و مرغ نیم پخت می‌دادند . همه ما درگیر مشکلات گوارشی شده بودیم. همه گرسنگی کشیدیم و من در این مدت ۱۰ کیلو وزن کم کردم.

او فضای زندان را متعفن توصیف می‌کند و می‌گوید: تا ۴۰ روز اجازه نداشتم لباس برایم بیاورند و از لباس های اسیران قدیمی استفاده میکردم. آب های زندان تمیز نبودند و یکبار به منظور تنبیه، ما را مجبور کردند در هوای سرد با آب سرد دوش بگیریم.

حورانی در مورد روز آزادی‌اش گفت: از قبل در مورد آزادی ما چیزی نگفته بودند و چند دقیقه قبل از آزادی به ما خبر دادند البته همه اسیرها آزاد نشدند. با وجود اینکه شغلم را از دست دادم؛ آزادی طی توافق تبادل اسراء، خیلی بهتر از ماندن در زندان بود.

اشغالگران هنوز پرونده زنان زندانی امنیتی را مختومه نکرده است

حورانی از طریق یک انجمن حقوق بشری متوجه شده است پرونده اش در پلیس مختومه نشده است. وکیل به او گفته است که دادگاه آذر ماه برگزار نشده اما یک جلسه در دی ماه خواهد داشت و تاکنون هیچ ابلاغیه ای در خصوص لغو جلسه دادگاه دریافت نکرده است.

او گفت که با یکی از اعضای سرویس اطلاعاتی اسرائیل ملاقات کرده که او را تهدید کرده است که در صورت انتشار مجدد پست حمایتی از غزه در فیس بوک او را به خارج از کشور اخراج خواهد کرد.