لزوم برگزاری نمایشگاه برای عرضه محصولات زنان کارآفرین و صنعتگر

به گزارش جهان بانو فاطمه السادات حسینی، مشاور امور زنان و خانواده وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی که به منظور بررسی و حل مشکلات زنان کارآفرین در محل اتاق بازرگانی شهر اردبیل برگزار شده است، بیان کرد: راه‌اندازی یک کلینیک آموزشی برای کارآفرینان مشاغل مرتبط با شهرک‌های صنعتی امری ضروری محسوب می‌شود. کلینیک های […]

لزوم برگزاری نمایشگاه برای عرضه محصولات زنان کارآفرین و صنعتگر

به گزارش جهان بانو فاطمه السادات حسینی، مشاور امور زنان و خانواده وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی که به منظور بررسی و حل مشکلات زنان کارآفرین در محل اتاق بازرگانی شهر اردبیل برگزار شده است، بیان کرد: راه‌اندازی یک کلینیک آموزشی برای کارآفرینان مشاغل مرتبط با شهرک‌های صنعتی امری ضروری محسوب می‌شود. کلینیک های آموزشی قادر هستند تا فرآیند راه‌اندازی یک کارگاه یا مرکز تولیدی را به کارآفرینان آموزش دهند.

حسینی اضافه کرد: یکی از راهکارهای اساسی برای حمایت و پشتیبانی از زنان صنعتگر و کارآفرین و برطرف کردن مشکلات و موانعی که بر سر راه آنان قرار دارد، تشکیل یک کارگروه با هدف بررسی مشکلات و مسائل کارآفرینان و صنعتگران است.

وی خاطر نشان کرد: دریافت تسهیلات بانکی و تامین سرمایه در گردش یکی از چالش هایی است که صنعتگران و کارآفرینان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. ما امیدوار هستیم که این مشکل با مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و با کمک استاندار برطرف شود.

وی تاکید کرد: از دیگر چالش هایی که زنان تولید کننده و کارآفرین با آن مواجه هستند، عرضه محصولات تولید شده توسط آن ها است. برگزاری نمایشگاه‌های فصلی و ثابت و عرضه مستقیم محصولات تولید شده را می‌توان راهکار مناسبی برای حمایت از زنان کارآفرین دانست که ان شاءالله راه‌اندازی خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های فصلی، منطقه‌ای و مرزی در ایام الله دهه فجر به منظور عرضه محصولات تولید شده در دستور کار قرار دارد تا مشکل فروش تولیدات کارآفرینان که از دغدغه های اصلی آن ها به شمار می‌رود، برطرف شود.

منبع: فارس