فراکسیون زنان مجلس فراخوان داد/ جذب ایده‌های خلاقانه در حوزه زن و خانواده

به گزارش جهان بانو، فراکسیون زنان و خانواده مجلس شوراس اسلامی با همکاری مرکز پژوهش‌ها، در راستای دریافت ایده‌های سیاستگذارانه در حوزه زنان و خانواده و با اولویت قرار دادن برنامه هفتم به مناسبت هفته پژوهش فراخوان برگزار می‌کند. هدف از این فراخوان، ترسیم الگوی مطلوب مداخله حاکمیت در موضوع زنان و خانواده است. از […]

فراکسیون زنان و خانواده مجلس فراخوان داد/ جذب ایده‌های خلاقانه در حوزه زن و خانواده

به گزارش جهان بانو، فراکسیون زنان و خانواده مجلس شوراس اسلامی با همکاری مرکز پژوهش‌ها، در راستای دریافت ایده‌های سیاستگذارانه در حوزه زنان و خانواده و با اولویت قرار دادن برنامه هفتم به مناسبت هفته پژوهش فراخوان برگزار می‌کند. هدف از این فراخوان، ترسیم الگوی مطلوب مداخله حاکمیت در موضوع زنان و خانواده است.

از جمله محورهای این فراخوان می توان به این موارد اشاره کرد: ارائه الگوی توانمندسازی بانوان، ارائه الگوی مداخله در راستای تشکیل و استحکام خانواده و حمایت از مادری و فرزندآوری، ارائه الگوی اشتغال منعطف و موازنه نقش‌های متکثر بانوان و ساز و کار تقویت مشاغل خانگی، کارآفرینی و تعاونی‌ها، ارائه الگوی مداخله در مسائل مرتبط با حوزه بانوان از قبیل زنان خانه دار، زنان سرپرست خانوار و زنان سالمند، الگوی ساختاری برنامه توسعه هفتم با تاکید بر اجرای مفاد بند ۲ سیاست‌های کلی خانواده و بررسی جایگاه زنان و خانواده در برنامه‌های توسعه.

اصلاح ساختارها و قوانین حوزه کودکان، ارائه الگوی ارتقا نظام مند سلامت زنان، مادران و کودکان در ابعاد مختلف، ارائه الگوی مداخله در مسائل مرتبط با کودکان، از قبیل برنامه‌های فراغتی کودکان، ورزش، نشاط و اوقات فراغت زنان و سبک زندگی عفیفانه و ارائه الگوی بهینه سازی سبک زندگی با تاکید بر ساماندهی مد و لباس از دیگر محورهای این فراخوان اعلام شده اند.

بنا بر اعلام دبیرخانه چنانچه ایده‌های ارائه شده تازه و خلاقانه و در راستای حکمرانی مطلوب حوزه بانوان و خانواده باشد، از آن ها استقبال خواهد شد. لازم به ذکر است که مهلت ارسال ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی تا ۳۰ دی ماه اعلام شده است.

منبع: مهر