عضو فراکسیون زنان مجلس خواستار بررسی دقیق ماجرا مهسا امینی شد

سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با حادثه رخ داده برای مهسا امینی با تاکید بر لزوم پیگیری دقیق ابعاد این حادثه، بیان کرد: متاسفانه شاهد اتفاق تلخی برای یکی از دختران کشورمان هستیم و باید به این موضوع توجه کرد که این حادثه به هر دلیلی که رخ داده […]

سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با حادثه رخ داده برای مهسا امینی با تاکید بر لزوم پیگیری دقیق ابعاد این حادثه، بیان کرد: متاسفانه شاهد اتفاق تلخی برای یکی از دختران کشورمان هستیم و باید به این موضوع توجه کرد که این حادثه به هر دلیلی که رخ داده باشد، قابل توجیه نیست.

عضو فراکسیون زنان تصریح کرد: به عنوان یک زن از حادثه رخ داده عمیقا ناراحتم و خود را کنار خانواده مرحوم می‌دانیم. همچنین در قامت یک نماینده مجلس با استفاده از ظرفیت کمیسیون اصل نود و فراکسیون زنان از نیروی انتظامی و وزارت کشور توضیحات دقیق نسبت به این واقعه را مطالبه خواهیم کرد.

وی گفت: برای اجرای قانون می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد، با این وجود بسیار بهتر است که اجرای قانون با خوش سلیقگی انجام گیرد تا جامعه را همراه کند. نباید با رخ دادن حوادثی مانند آنچه که برای مهسا امینی رخ داد، خانواده‌ها را نسبت به حضور فرزندانشان در جامعه نگران کرد.

رفیعی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در توضیح این حادثه گفته است «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچار عارضه قلبی شد». مسئولین محترم باید توجه داشته باشند که حضور در اماکن مرتبط با نیروی انتظامی برای افراد جامعه دارای یک قبح است و وقتی افراد در قالب “توجیه”، “آموزش”، “هدایت” و یا هر اسم دیگری که بر آن می‌گذاریم احضار یا بازداشت می‌شوند، این موضوع ناخودآگاه برایشان استرس‌زا است و لازم است در اجرای امر به معروف و نهی از منکر تا حد امکان از برخوردهای این چنینی خودداری شود.